woensdag 26 juli 2017

Tulle skirt: I did it my way



De champagne tulle van See You at Six was in een oogwenk uitverkocht en ik greep er in eerste instantie naast. Geduldig wachtte ik op mijn pre-order voor de 2de lading en vorige week was het eindelijk zover.


Tulle is altijd een beetje zoeken, ook al heb ik al ervaring. Nicky gaf mij de wijze raad om 4 laagjes te gebruiken voor een minder doorzichtig resultaat.


Ik hanteerde volgende onconventionele werkwijze:
1. Mijn bestelling van 2 meter tulle werd in 4 gelijke stukken geknipt van 150cm breed en 1 meter lang
2. De vier laagjes tulle werden samen met de voering aan elkaar gestikt met 2 rimpeldraden
3. De voering werd smal omgezoomd, de tulle niet
4. Ik stikte de elastiek averechts op de averechtse kant van de 5 gerimpelde lagen
5. Als laatste stap sloot ik de zijnaad van de elastiek en de 5 lagen tegelijk, zodat de zijnaad verstopt zit aan de binnenkant van de voering en er geen zijnaden door de tulle te zien zijn


Waarschijnlijk niet allemaal volgens het boekje, maar het is gelukt. Heel blij met mij prinsessenrok zoals Lila hem noemt, gevolgd door "ik wil ook zo'n lange rok, mama". Geen lange rok voor Lila, maar mijn favoriete accessoire mocht wel mee op de foto!


Patroonloze rok rimpelrok
Stof: Tulle en elastiek van See You at Six - Lanalotta
Schoenen: Emma Go



10 opmerkingen:

  1. Wat een toffe rok en leuke tip voor de verwerking van deze mooie stof. Vind tulle een beetje spannend om te verwerken, maar deze afmetingen zijn best handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Extreem veel liefde voor deze outfit (en oooh jouw schoenen xxx). De tule ligt hier ook klaar ... maar ik heb tuledrempelvrees .... ik weet niet hoe eraan te beginnen ... ik ga jouw stappenplan volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. inderdaad echt een hele mooie prinsessenrok! ziet er wel een goeie wijze uit om die te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een heel mooi exemplaar! Ik had dan toch nog een mooie lange rok uit mijn 2 meter kunnen krijgen... maar ik ben nu ook content met mijn korte versie hoor ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haat-liefde verhouding met tule sinds mijn exemplaar vorig jaar...
    Prachtige versie, deze. Staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen