donderdag 20 juli 2017

The sweetest summer suits


Het sweet summer suit van Debora stak al van bij de lancering van de nieuwe See You at Six stoffen mijn ogen uit! Eenmaal begonnen met dit verslavende patroontje wou ik eigenlijk meteen een hele stapel maken.


Ik begon met 2 variaties op het patroon met een toegevoegd rokje op vraag van de dochter. Vanaf september start onze 3-jarige met haar eerste hobby. Ze koos voor initiatie ballet en tot haar (en mijn ;-) grote vreugde zijn roze tutu's verplicht! Bij Decathlon schaften we haar al een standaard tutuutje aan, waar ze nu zowat elke dag in wil rondlopen.


Tijd voor een zelfgmaakt tweede exemplaar! Ik naaide de sweet summer suit maat 98/104 in de roze I got stripes stof van bij De Stoffenkamer. Ook de metallic rekbare bias voor wat extra glamour komt van daar.


Op ongeveer dezelfde hoogte als bij de gekochte tutu knipte ik het patroon door en stak er 20 cm See You at Six tulle tussen. Ik koos bewust voor maar één doorzichtig laagje, zodat de playsuit nog goed zichtbaar zou zijn. Een echte ballerina voelt ze zich met haar schattige tutu en haartjes in een dotje <3


Deze week ging Lila overdag naar het "Bezige bijtjes" kamp en diende zich een tweede versie aan. Daar heb je Maya de bij :-)


Het lijfje werd in 4 delen geknipt om de geel/zwarte strepen te maken. Deze keer koos ik voor een ondoorzichtig rokje en geen short, zodat ze op kamp zelf naar het toilet kon gaan. De zoom van de rok werd eenvoudig afgewerkt met zwart overlock garen. Zzzzzzzzo happy zoemde onze bijtje hier rond!


Patroon: Sweet summer suit - Debora/See you at Six
Stoffen: I got stripes - De Stoffenkamer
              Tulle - See You at Six
           

O ja en de winnaar van de Smartphoto bon is: Smospotten en snoesjes! Proficiat!

10 opmerkingen:

  1. superleuk, dat bijtje, zo snoezig! Ze zal nogal in de picture hebben gestaan op kamp!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. twee superschattige stukken, dat bijtje is echt om op te eten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Mega cute. Ik toon het best niet aan onze kleine meid, Jade, want anders kan ik nog een paar projecten aan mijn to-sew lijst toevoegen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Reacties
    1. Je mag mijn een mailtje sturen op sylviapintens@gmail.com, dan stuur ik je de bon door!

      Verwijderen
  5. Leuk bedacht! En slimme move dat ze er alleen mee naar de wc kan. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. super tof! erg veelzijdig patroontje é!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel tof gedaan. Ik ben vooral weg van het bijenpakje die je gemaakt hebt. So cute!

    BeantwoordenVerwijderen