woensdag 20 april 2016

Twee rokjes in het sprookjesbos


Het Hallerbos staat in bloei en is populairder dan ooit. Al dat volk is echter slecht voor de boshyacinten, die vertrappeld worden door hordes amateurfotografen. Tussen de buien door hebben wij er ons vorig weekend helaas ook aan bezondigd. Blauwe rokjes met op de achtergrond een blauwpaarse bloemenzee leek mij het perfecte plaatje.


Lila vond het alvast geweldig om samen met mama te poseren in het sprookjesbos. Ik maakte voor haar een rokje gebaseerd op de Blake dress van Mingo & Grace, die ik eerder voor haar verjaardag ook maakte. Het bovenlijfje werd eenvoudig weg gelaten en een tailleband met rekker kwam in de plaats.



Nu heeft Mingo & Grace ook een vrouwenversie van de Blake jurk, namelijk de MG2716. Ze organiseren momenteel de Sew Spring Contest en één van de subcategorieën is "Mommy and me". Meer heb ik niet nodig om nog eens voor twinning te gaan :-) Stemmen kan hier, waarvoor dank!
Het patroon van de Rachel rok lijkt erg op de rok van de MG2716. Dit patroon van LMV wou ik meteen uitproberen na het zien van deze leuke foto's. Ik verlengde de rok met 4 cm en nog steeds is hij aan de korte kant. 


De iets dikkere geweven stof van Mondepot was het populairste stofje op ons naaiweekend met de Bezige Biezekes. Maar liefst 4 creaties werden er uit vervaardigd door 3 verschillende Biezekes: de Januu dress van Straight grain, Once up on a party van Ienemiene en deze 2 rokjes. 


Nog eens een welgemeende dankjewel aan de sponsers van onze naaiweekend goody bag: Cas en Nina - Compagnie M - Kokettekatinka - Modecoupon - Modestofjes Stof op Zolder - Stoffencaravan - Stoffenmie - Stofrenke -Wild Van Stof


Patronen: Rokje naar de Blake dress van Mingo & Grace
                 Rachel rok uit LMV
Stof: Mondepot
Parel drukknoopjes: Veritas


14 opmerkingen:

  1. Oh super!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh super!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Foei! Je mag niet van het pad af, en al zeker geen bloemen plukken ;)
    Verder wel schone rokskes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat een setting, gaaf! Mooie rokjes en leuk idee om zo'n draai te geven aan de website.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik word helemaal blij van die foto's, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha zalige outfits, heerlijke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. echt een prachtige foto! en als er geen bordjes staan dan kan je het natuurlijk niet weten hé

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ok, en dat zie ik nu pas... leuke rokjes en leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Was het moeilijk om het blake jurkje in een rok te toveren. De tailleband wat heb je daarvoor gebruikt. Ik vind het echt super leuk zo twinning met je dochter!!!

    BeantwoordenVerwijderen