zondag 14 september 2014

Leather sweater van LMV voor jong en oud


De langverwachte herfsteditie van LMV stak vorige week in mijn bus. Vele mooie nieuwe patronen zoals de Chloë jas en de trench jurk. Mijn mentale "to sew" lijstje werd weer langer voor wanneer ik eens wat meer tijd zou hebben... 


Ik koos voor een snel en easy project, zowel voor mijn zoontje als voor mezelf: the leather sweater!


Voor mijn zoon maakte ik maatje 104 in een zachte petrol nicky velours met schouderstukken in kunstleer. Voor deze clutch werkte ik voor het eerst met kunstleer en dat was vlot verlopen, dankzij de tip om geen spelden te gebruiken maar schuivertjes. Om de color blocking trui wat speelser te maken voor mijn 1ste kleuterklasser flockte ik er een bijpassende racket op.


Voor mezelf koos ik na enig meetwerk maat 164 uit, wat het best overeenkwam met de lengte en breedte van een goed passend truitje uit mijn kast. Aan de lengte hoefde ik niks te veranderen, alhoewel ik een 10 tal cm groter ben.


De mouwen waren echter veel te breed en gaven het geheel de uitstraling van een pyjama, alweer... Met mouwen van ruim 5 cm smaller paste de sweater wel perfect!


De stoffenkeuze doet u wellicht meteen aan Compagnie M denken. Ik kocht het stofje een hele tijd geleden op de stoffenverkoop van Fragile en heb het lang bewaard voor een volwassen versie van de Julia sweater. Plots was mijn geduld op en moest de lap meteen verwerkt worden tot een nieuwe sweater voor de herfst! Geen leather hier, maar gouden tricot van Mon depot.


19 opmerkingen:

  1. Schoon! Moet de nieuwe LMV dringend eens in huis halen precies.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 2 keer raak! Ik denk dat je veel deugd zal hebben van jouw sweater (en jeans)! Ik heb hier ook van die gouden stof liggen, gebruikte deze ook al eens als schouderstukjes, maar ben toch meer fan van jouw stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk gedaan! Die staat ook op mijn to-sew lijstje :-) Ik ben ook fan van de versie voor jezelf ... misschien moet ik dat ook maar eens proberen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig, beide versies! en echt super leuke foto's van jullie twee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk! En beide een erg leuke kleurencombi. Heb inmiddels de nieuwe LMV ook. Staat veel moois in. De Cloe jas, de broek, erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey, zo tof jong !!! (jammer genoeg pas ik echt niet meer in een maatje 164, maar ik wil het wel eens nameten ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeker doen, volgens mij schuilt er nog wel een meisje van 14j in elk van ons, mits enkele aanpassingen :-))

      Verwijderen
  7. Wauw!! Jammer genoeg pas ik niet in een 164 maar zo mooi.
    Moet ik toch onthouden, maar ik denk dat jou stoffenkeuze er ook voor een groot stuk tussen zit, ik vind m prachtig.

    Ps: ik heb jou genomineerd voor de liebsteraward.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de nominatie! Leuk om wat meer over jou te weten te komen. Alles over mijn nominatie lees je hier http://lilyenwoody.blogspot.be/2014/04/liebster-award.html?m=1

      Verwijderen
  8. oh zo tof! De jouwe is prachtig, en die voor de zoon is ook super door het mooie evenwicht tussen stoer en knuffelzacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik speel ook met het idee om die trui in een volwassen-versie te maken, jij bewijst dat dit perfect kan! En hopla, weer een projectje bij op mijn steeds langere to do lijst :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De zoon versie staat hier ook op het to do lijstje!!Mooie combinatie heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super! Staat ook op mijn to-do-sew lijstje :) Voor Eden dan ... maar nu ik het hier bij jou voor jezelf zie ... ziet er heel comfortabel uit!
    Smelt,smelt bij de gouden tricot! Vind ik zeeeeeeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo leuk die truitjes! die tweede vind ik natuurlijk prachtig! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi gedaan...zou de grote versie ook wel eens durven maken voor mezelf, nu ik die van jou zie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi!
    Heb je enkel de mouwen aangepast zonder de armsgaten te verkleinen? Of heb je dat ook aangepast?
    (wil hier ook zo'n sweater maken voor mezelf en kwam via google op deze post van jaren geleden uit...)

    BeantwoordenVerwijderen