dinsdag 12 september 2017

Villette coat and accessories



Het gaat hier op de blog in een razend tempo van hoogzomer maaksels over herfst naar winter vandaag. De allereerste winterjas voor mezelf is een feit!


In de wintercollectie van Editex zitten prachtige stoffen, ik mocht al een kijkje nemen voor de zomervakantie. Toen stond mijn hoofd nog lang niet naar het maken van winterjassen, maar de grijze septemberdagen vroegen om actie.


Mijn oog viel op een wondermooie ijsblauwe wollen stof met een fijne gouden glitterdraad. Perfect voor de Villette jas, die al lang op mijn verlanglijstje stond.


De stof is eigenlijk zo zacht dat je ze ook perfect op je huid kan dragen als cardigan bijvoorbeeld. Om de jas toch een beetje warmer te maken koos ik als voering bij Editex een grijze tricot met, hoe kan het ook anders, een glittertje in.


Het naaiproces verliep verrassend snel voor een jas. Het meeste tijd besteede ik aan het naaien van paspelzakken in plaats van de voorziene opgestikte exemplaren. Het knoopsgat moest ook handmatig, want mijn machine weigert steevast een knoopsgat door een te dikke laag.


Bij Veritas vond ik een broche in exact het juiste blauw om de jas nog wat te pimpen. En ook extra winterse accessoires zoals sjaal en handschoenen konden niet ontbreken.


Toevallig organiseerde Sharon een zonen 09 wedstrijd en kon ik op de valreep mijn eenvoudig maaksel in de WAVE jacquard insturen. Alhoewel een sjaal heel simpel lijkt, was het niet eenvoudig om die meters gerecycleerde franjes netjes vast te stikken. Met het laatste restje WAVE maakte ik omkeerbare wanten volgens eigen recept.


Laat die ijskoude winter maar komen :-))


Stoffen: Blauwe wollen stof met gouden glitterdraad en grijze tricot met glitter - Editex
              WAVE jacquard dok collection - Zonen 09
Patronen: Villette jas - La Maison Victor jan-feb 2017
                Wanten - eigen tutorial
Broche: Veritas
               


22 opmerkingen:

  1. Wauw, Sylvia, je jas is echt prachtig! Staat je supergoed. En zo'n fijne winterspullen ๐Ÿ’™

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zalig mooi! en de broche maakt de jas echt af.
    Je hebt dat stofje perfect gekozen ...nog een muts erbij en je bent een echte ijsprinses.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow! Wat een mooie jas! En deze kleur staat je echt ongelooflijk goed! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh! Die ziet er alvast fluffy genoeg uit voor die eerste koude dagen... mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een prachtige jas, helemaal in jouw kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh die jas... de hartjes springen uit mijn ogen, kei knap! Ook fan van je accessoires!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel erg mooi! Past perfect bij jou! En een sjaal in die Wave: wat een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh, zo mooi! Ik had ooit zwarte Nike-schoenen met ijsblauwe details. Dat is toch echt een geweldige kleur, staat je heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maar zo tof allemaal! Zeker die franjes aan je wanten, zo uniek :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi exemplaartje! Welke maat tekende je uit 34/36 of 38/40?

    BeantwoordenVerwijderen