donderdag 7 september 2017

Change of seasons: AW 17/18


De eerste herfstoutfit is een feit, samen met de start van het herfstweer. Het model van de Oona jurk uit de laatste La Maison Victor spotte ik in verschillende AW17/18 collecties en is zo eenvoudig zelf te maken. 

 

Voor extra draagcomfort koos ik voor een sweaterstof, wel een heel speciale met voldoende bling bling. De stof kocht ik ooit bij een online uitverkoop van La Maison Victor en als ik mij niet vergis was ze bedoeld voor het maken van een Golda short. Blij dat ik de stof bewaard heb voor dit project, ze past perfect bij haar bloesje!


Ik ging voor de snelle versie van de Oona en heb enkel vereenvoudigingen toegepast. Ten eerste geen verstelbare elastiek in de tailleband, maar gewoon de juiste lengte elastiek op maat van Lila.  Ten tweede geen knoopsgaten om de bandjes te bevestigen, wel werd de knoop rechtstreeks vastgenaaid door bandje en tailleband. Ten derde werd de blinde rits achterwege gelaten, hier volkomen overbodig bij het gebruik van sweaterstof en rek in de tailleband. En als laatste verlengde ik de rok van maat 104 met 4 cm. 


De Oona jurk wordt hier een toppertje deze herfst! 


De foto's werden genomen met mijn nieuw vroegtijdig verjaardagscadeau. Ik ruilde mijn vertrouwde Canon in voor een systeemcamera, de toekomst naar het schijnt. Deze foto's zijn een eerste probeersel en trouwens volledig onbewerkt op wat bijsnijden na. Voorlopig heel tevreden met mijn aankoop, al zijn alle tips van Sony kenners welkom!


Nog een belangrijke boodschap van algemeen nut: nu ZONDAG 10 SEPTEMBER houden Laurence, Nicky en ik een grote GARDENSALE te Mechelen met zelfgemaakte stuks, mooie merkjes en bergen stoffen!!! RSVP en PM via Facebook voor het exacte adres. 


Patroon: Oona jurk - La Maison Victor sept-okt 2017
Stof: Koperen sweater - La Maison Victor
Bloesje: Fred & Ginger


12 opmerkingen:

  1. Die kleuren zijn prachtig samen! Jammer dat mijn meisjes al zo groot zijn. Cute (zoals deze Oona jurk) staat niet meer op hun verlanglijstje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Supermooie combo! En je timing kon niet beter zijn, want ik ben net begonnen met een Oona voor June. Ik verlengde het rokje ook, maar vroeg me al af of een rits echt nodig zou zijn. Ik ga die dus ook maar weglaten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tof, je hebt je naai drive teruggevonden precies ;-)

      Verwijderen
  3. Heel schattig! Dat bloesje is echt een perfecte match!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waw, prachtig setje! Mijn dochtertje heet Ona, maar ik vrees dat ik die jurk aan haar niet verkocht krijg , broeken moeten het zijn :-). Welke Sony camera heb je gekocht? Ik gebruik al enkele jaren een Sony Cyber-shot HX50V en ben daar heel tevreden over. Al probeer ik nu ook wel meer en meer de Canon spiegelreflexcamera te gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De Sony die ik kocht is een full frame systeemcamera met dezelfde opties/lenzen als een spiegelreflex, maar in een veel compacter formaat ;-)

      Verwijderen
  5. Super mooi, ben er deze avond ook aan begonnen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi! Hier ook de lmv uit de bieb meegenomen voor dit patroontje..alleen die dingen die jij wegliet waren diegene die mij deden bedenken of ik hem zou gaan maken. Ze zijn dus min of meer overbodig, dus YES! Me blij!

    BeantwoordenVerwijderen