woensdag 20 september 2017

Blogtour: Fons en Sien



Het Fons en Sien patroon van Sofie staat net als haar Lena dress voor comfy, stylish speelgerief. Na de jas was ik toe aan een snel klaar project en haar vraag voor de blogtour kwam als geroepen.


Het restje van de voering van mijn jas verwerkte ik tot een Sien dress. Deze stof van Editex is te mooi om enkel aan de binnenkant te gebruiken. Het is een soepele tricot met structuur en een glittertje er in.


Mijn initiële idee was om er nog een patch op de naaien, maar dat was buiten mijn eenhoorn fan gerekend. De favoriete broche past volgens Lila werkelijk op elk kledingstuk :-)


Ik maakte maat 104 voor mijn bijna 4 jarige en deze maat past perfect. Wel valt het patroon minder oversized dan ik gedacht had na het zien van de originele Fons en Sien op Jente zelf. Heeft mijn "baby" echt al maatje 110 nodig?


Normaal hou ik niet zo van bandwerk, maar bij dit patroon is eentje echt geentje. In no time had ik nog een shirt gemaakt. Lila koos zelf een prachtige ballerina sweaterstof met bijpassende glitterboordstof bij Bazaar in Vilvoorde. 


Heen en terug naar de balletles in een roze tutu is maar frisjes en dan kwam dit truitje goed van pas. U kan het al raden, ze wou dit zachte, warme truitje heel de les aanhouden. Fons en Sien is hier een dikke hit, bedankt Sofe voor je leuke gratis patroon!


Patroon: Fons en Sien - WenSJe
Stoffen: Grijze glittertricot - Editex
              Ballerina sweater en glitterboordstof - Madeline de Stoffenmadam te Vilvoorde


#reallife at dance class













8 opmerkingen:

  1. Prachtige Fons & Sien! Dat zijn zo geen kleuren/stofjes waar ik normaliter naar zou grijpen, maar als ik dit dan zie denk ik van 'Wauw!'. Echt heel erg geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lila straalt in haar Fons truitje :)! Hier gaat dat ook nog serieus bandwerk gevolgen hebben dat leuk patroon

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw! Beide zijn prachtig!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ballet stofje lag hier ondertussen al -tig keer in mijn winkelmandje. Ik zou daar zo mee scoren bij de dochter. Maar mijn stoffenkast...
    Heel mooie versies al weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die jurk is prachtig (mooie stof ook!) en de trui ook! Mijn 4,5-jarige past trouwens soms al in een 122. Ook echt geen baby meer dus.

    BeantwoordenVerwijderen