donderdag 17 augustus 2017

Winter Golda


De Golda short stond op mijn to sew lijstje bij het verschijnen van de La Maison Victor van vorige zomer. Een jaartje later heb ik eindelijk de perfecte, niet meteen voor de hand liggende stof gevonden...


Ik mocht bij Editex al een kijkje nemen tussen de nieuwe collectie winterstoffen en kan jullie verklappen dat ze prachtig zijn. Deze mantelstof met geometrische print en een subtiel glitterdraadje trok meteen mijn aandacht. Dit is echt zo'n "you love it or you hate it" stofje en ik behoor duidelijk tot de eerste categorie. Benieuwd wat jullie er van vinden?


De stof leent zicht perfect voor een vestje of zelf een winterjas met de juiste voering. Ik wou er echter graag een chique short van maken, ideaal voor een najaarse citytrip.


Een lichte knipvrees overviel me om in deze mooie, iets dikkere, niet rekkende stof te knippen, terwijl het patroon bedoeld is voor rekstof. Het kwam allemaal goed, mijn gebruikelijke LMV maat past als gegoten!


Patroon: Golda short - La Maison Victor juli/aug 2016
Stof: Editex 


13 opmerkingen:

  1. Love it! En dat shortje staat hier ook al even op de planning.... voor volgende zomer dan maar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waauw! Iets voor op mijn lijstje, eerst nog passende maten vinden (tegen volgende zomer hopelijk)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! I love it, heel hard ;-) . Hele mooie keuze, zowel de stof als het patroontje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Nu alleen nog de durf vinden om ok zon shortje te dragen 🙈

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik naaide eigenlijk nog heel weinig uit LMV; is het echt zo dat je gewoon van je winkelmaat moet uitgaan en niet van de maattabel?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. LMV tailleert over het algemeen ruim, meestal naai ik mijn confectiemaat, soms zelf een maatje kleiner.

      Verwijderen
  6. Hoe mooi sta jij daarmee seg! En zo origineel afgewerkt met dat blauw. De flatlay vind ik wel hilarisch, had er zelf nooit aan gedacht om dan muts en wanten daarnaast te leggen. Tof! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goh, zo schoon, Sylvia! Ik wil die Golda dus ook al van bij het begin maken en het is me deze zomer wéér niet gelukt. Volgend jaar dan maar zeker?

    BeantwoordenVerwijderen