donderdag 29 juni 2017

Silver Sixpence Studio & Compagnie M, the making of a new book



Marte & Vicky schrijven samen een boek over fotografie en bloggen! De samenwerking tussen deze 2 top ladies gaat ongetwijfeld een top boek geven. Ik kijk heel hard uit naar de release in september en ben zo blij dat we mochten meewerken aan the magical making of! Voor deze fotoshoot naaide ik 2 volledig nieuwe Compagnie M outfits. 


Op een warme zaterdag in juni trokken we naar de Verbeke Foundation, de perfecte fotolocatie met eindeloze mogelijkheden. Vandaag toon ik jullie de prachtige foto's die Vicky maakte in het bekende ramenhuis. Het huis staat midden in het groen en de lichtinval is er geweldig mooi. Vicky worked her magic en ik ben stapelverliefd op het resultaat <3


Voor Lila naaide ik een Nore T-shirt in een niet rekkende soepel vallende viscose. Aangezien het patroon voor tricot bedoeld is, maakte ik een splitje op de rug, zodat haar hoofd er gemakkelijk in past. Ik nam dezelfde maat als hier en paste verder niks aan. 


Ik combineerde het bloesje met een Lotta rok in een gekoesterd lapje Liberty. Met het laatste restje stof maakte ik nog 2 bretellen met ruffles ter hoogte van de schouders. Met een knoopje aan de binnenzijde van de tailleband kunnen de bretellen er eenvoudig aan en af worden gehaald. Op de rug sluiten de bretellen met een grote strik.


Wout racete hier even door het beeld op Lila haar loopfietsje, gelukkig past de kleur van de fiets perfect bij de kleertjes ;-) Voor Wout maakte ik een Nore T-shirt, die ik aanpaste naar een jongensmodel zoals beschreven in de Nore handleiding. De super stoere Dino flock is van Eva Mouton, gekocht bij Bazaar trend lab. 


De Charles short is gemaakt uit de hippe tetra stof met driehoeken. Ook hier horen assorti suspender bretellen bij, nog te zien op de eerste foto's, maar na een tiental minuten verwijderd door Wout zelf. Tja, van bretellen moet hij niet weten, maar met de rest van zijn outfit was hij heel tevreden. 


Vicky merkte op dat het zeegroene kleurtje niet enkel terug kwam in Lila haar bloesje en Wout zijn short, maar ook in onze outfits en stelde voor om een familiefoto te nemen. Bedankt Vicky, je prachtige foto's krijgen hier een speciale plaats!


Nog even alle details van de outfits op een rijtje:


Alle beelden, behalve de laatste 2 collages door Vicky van Silver Sixpence Studio
Patronen: Lotta skirt, Nore T-shirt en Charles pants - Compagnie M
Stoffen: Liberty of Londen -Shaukat
Zeegroene viscose - La Maison Victor
Grijze jersey - Madeline De Stoffenmadam
Tetra stof - Bambiblauw
Knoopjes: eigen voorraad




9 opmerkingen:

  1. zo mooie foto's Sylvia! Zeker om te koesteren!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Vicky wist de kindjes echt te vangen op beeld net zoals ze zijn :-)

      Verwijderen
  2. Supermooi! Zowel op foto als in het echt 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Leen! Jouw Oona was ook om op te eten op de fotoshoot!

      Verwijderen
  3. Ik kan geloven dat je daar tevreden over bent! Mooi mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het zijn echt foto's geworden waar ik naar kan blijven kijken!

      Verwijderen
  4. A-dem-be-ne-mend mooi, in alle opzichten!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige outfits, zo mogelijk nog schonere foto's. Souvenirs om te koesteren!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen