zondag 25 juni 2017

See you at six: Palms Trop dress


De nieuwe stoffen van See you at six zijn een echte hit! Deze zomer draagt de helft van de naaisters een tulle rok denk ik. De tulle was zelfs na een halve dag al uitverkocht bij Madeline De Stoffenmadam, maar gelukkig kon ik wel de palmbomen bemachtigen. En ook de visjes en grid en ... :-)


De palmbomen werden eigenlijk gekocht met als doel een hemdje voor de husband. Helaas voor hem zag ik veel te mooie selfishwewing passeren en hield ik het stofje lekker voor mezelf. 


Als basis gebruikte ik de trop top, die ik verlengde tot een jurk. Om het kleedje luchtig losjes te maken voegde ik rimpels toe aan het voor- en achterpand volgens de gratis beschikbare tutorial.


Een vals knopenpad en een afgeronde zoom ter hoogte van de zijnaden maken er een echte hemdjurk van. Hemdjurken zijn helemaal hip deze zomer en om deze extra cool te maken stikte ik 2 grote zakken op het voorpand. Op onderstaande foto zijn de zakken moeilijk te zien door de doorlopende print, maar scrol even terug naar de eerste foto voor een handen in de zakken pose.


Super blij ben ik met het resultaat, zo blij dat ik de jurk zelf aan durfde om naar de 5 jaar Zonen 09 avond te gaan! Gelukkig werd de jurk goedgekeurd door vele ervaren naaicollega's ;-) 


Patroon: aangepaste Trop top - Ivanne S.
Stof: Cotton Lawn palms - See You at Six



33 opmerkingen:

  1. Ja, ik vind hem ook echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! En wat handig die extras bij het patroon, die had ik nog niet ontdekt. Leuk, ga ik ook eens gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amaai, deze is echt wel héél mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw zo mooi ! Nu wil ik graag eens een copycat zijn, sorry ! I am totally in love.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik noteer mentaal. Het lijkt gerief dat in de zomer nauwelijks de binnenkant van een kleerkast ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk het ook! Deze gaat al zeker mee op reis :-)

      Verwijderen
  6. Mooi! En niet gevoerd? Ik wil er graag een broek voor mezelf uit maken, maar ik twijfel wat aan de is-dit-niet-te-doorschijnend-graad van het stofje...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet gevoerd en perfect draagbaar met het juiste ondergoed ;-)

      Verwijderen
  7. Super mooi! Ik zou er ook wel eentje willen. Te laat, de schaar deed al zijn werk in deze lap

    😯

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super! Dat zou hier ook niet vaak in de kleerkast hangen en altijd gedragen worden 🙂 Echt knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik denk dat ik deze gewoon ga kopiëren. Ik vind hem fantastisch!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel An! Op het volgende bloggersevent gaan wij gewoon twinnen :-))

      Verwijderen
  10. Heel leuk. Ik ga dat patroon meteen een keer van nader bij gaan bekijken 🙂

    BeantwoordenVerwijderen
  11. 't Is inderdaad een schoontje, ik bewonderde het gisteren al...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het was inderdaad een prachtige jurk, ik hoorde heel wat oohs en aahs gisteravond! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zei het je gisteren al: prachtig!
    En amaai die foto's, ook supermooi! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige jurk, en live nog prachtiger ! Zo schoon seg 😍

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel erg knap gedaan! Jij trendsetter! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit plaatje klopt helemaal! ♥ De stof, het patroon, het decor alles is zo mooi. Dit is naai-bloggen op zijn best!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw, wat een prachtige foto locatie! En de jurk die keurde ik eerder al dubbel en dik goed hé ;)!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Echt, zotjes schoon!!! En die fotolocatie met donkere lucht! Prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een zalige foto's! Echt mooi, die donkere wolken met dat zachte graan, jouw hoedje, jouw haren en jouw jurk.

    BeantwoordenVerwijderen