donderdag 18 mei 2017

Nena top & jurk blogtour


Katrien is geen onbekende meer in patroon-teken-land! Na enkele duo projecten ging ze deze keer solo met de Nena top & jurk. Het is een patroontje met fijne details zoals plooitjes op de schouders en rugpand, een V-tje vooraan en allerlei paspel opties.


Ik testte met veel plezier mee, al ging dat door de stofkeuze en door mijn eigen onoplettendheid (ik vergat de engelse naad) niet van een leien dakje. Hier zie je dus mijn test versie, check zeker de andere blogtour deelnemers voor een beter idee van de pasvorm.


Double gauze doet het patroon misschien niet alle eer aan die het verdient, maar het is natuurlijk wel zalig om te dragen. Lila slaapt sinds haar babytijdperk met haar doek en tutje. Knuffels zijn meer om mee te spelen, maar slapen kan niet zonder tetradoek. Ze kon haar geluk niet op dat ze nu een hele dag lang zo'n zacht "doekje" mocht aandoen! Bedankt Laurence voor het restje, we zijn er zo blij mee!


Terug naar het patroon. Ik koos voor de top met paspel aan de schouders en rug en een stiklint als sluiting. Als afwerking aan de taille gebruikte ik een prachtige elastiek, gekocht bij Wild van Stof. Deze elastiek was gewoon te mooi om te verstoppen in een tunnel zoals het patroon voorschrijft.


Als finishing touch stikte ik een driehoekje kant in plaats van een lintje ter hoogte van het V-tje. Helemaal fan van deze top! Shop nu het Nena patroon met 10% korting met de code HAPPYNENA geldig tot 22/5/17.


Patroon: Nena top & jurk - Kaatjenaaisels
Stof: Double gauze tetradoek - restje van haar 
Elastiek: Wild van Stof


18 opmerkingen:

  1. die elastiek is idd echt prachtig!! Het kleur van je stof is ook top! Staat je prinses erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze is echt heel tof met dat elastiek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig schoon! Ik vind deze uitvoering net super in dit zalige stofje! Ik krijg ongelooflijk veel zin in 'copy paste'

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi ! (maar het passende prachtige shortje viel mij ook heel erg op !)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou het bijna jammer vinden dat jouw top niet is zoals-het-hoort (hoewel ik geen foutjes zie?) want dit is wel mijn favoriete Nena tot nu toe! Die elastiek maakt het af!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel geslaagd! Ik had double gauze klaarliggen voor de Nena. Ik vind dat wel een mooie match! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig topje! De details zijn schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt leuk met dat elastiek daar onderaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Héél mooie outfit. Moet inderdaad zalig zijn om in tetra rond te lopen in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauww! Wat Mooi!! De kleur, het elastiek en het kantdriehoekje... Héél erg Tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zalig mooi! Dat broekje, maakte je dat ook zelf? Heel benieuwd naar het patroontje daarvan want niets leuker dan blote billetjes 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke details heb je weer toegevoegd! Supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hopeloze modemedemens die ik ben, moet ik nog wennen aan de double gauze... van het kant (ga ik zo stelen van je!) en van de elastiek, daar ben ik echter onmiddellijk fan van! Het gaat haar ook zo ongelooflijk schoon af ♥ -en ben ik nu de enige die plots ziet hoe 'groot' die dochter van je wordt?--

    BeantwoordenVerwijderen