vrijdag 7 april 2017

Crystal top in Dubai


De Crystal top uit de La Maison Victor Mrt/April 2017 trok meteen mijn aandacht. Ruffles, ik blijf fan! Het ideale soepele stofje met zomerse print vond ik bij Veritas. 


Zelf bias maken en daarmee hals en mouwen mooi afwerken zoals het patroon voorschrijft, is niet gemakkelijk. Gelukkig las ik voor ik eraan begon bij haar over een alternatieve afwerking met beleg. 


Ik was superblij met het resultaat en pakte de top meteen in voor een citytrip naar Dubai!


En zoals je ziet, was het bloesje ook perfect te combineren met de lokale traditionele kledij :-) Deze kledij wordt voorzien voor toeristen die de Jumeirah moskee willen bezoeken. 


In Dubai is alles om ter grootst (Dubai Mall) en om te hoogst (Burj Khalifa) en dat zijn zeker indrukwekkende plaatsen, maar ook een beetje artificieel. Meer authentieke tips zijn voor mij zeker de Jumeirah moskee en de oude souks in de haven van Dubai. 


Voor de beach lovers is Jumeirah beach en natuurlijk The Palm heaven. In het Atlantis hotel op The Palm is alles mogelijk: onder water wandelen met een luchthelm op je hoofd, dolfijnen kussen en diepzeeduiken in een aquarium! Wij kozen voor een dagje snorkelen tussen de gigantische roggen en haaien! Meer vragen over Dubai of de crystal top? Laat gerust een reactie na, altijd fijn!


Patroon: Crystal top uit La Maison Victor mrt/april 2017
Stof: Veritas

16 opmerkingen:

  1. Daar wil ik zeker ook eens naartoe, al ben ik blij te horen dat er naast al het artificiële toch ook wat authentiekers te zien is. Als het zo ver is hoor je me nog!
    Leuke top trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjawel! Laat maar weten wanneer Dubai bij jou op de planning staat! Ik kan nog een authentiek restaurant aanbevelen ;-)

      Verwijderen
  2. OMG! Dit stofje ligt hier al enkele weken geduldig te wachten tot ik eens tijd heb om er aandacht aan te geven. En ja hoor,ik twijfel al de hele tijd tussen dit Chrystal topje (waarvan het patroon al werd overgetekend) en dit model uit burda: http://www.burdastyle.de/burda-style/damen/top-shirts-tops_pid_866_15827.html of deze http://www.burdastyle.de/burda-style/damen/blusenshirt-rueckenausschnitt-shirts-tops_pid_866_14110.html
    Geen nood, eerst de vormseloutfit van Matteo afwerken voor ik moet beslissen :-) ! Maar deze staat nu natuurlijk met een streepje voor!!!
    En wat een gelukzak ben jij, Dubai, daar vertelden wij nog over aan onze kids toen we de voorbij dagen een trip naar Nederland deden en vertelden over landen die 'land bijmaken'!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik vind natuurlijk ook dat dit stofje echt perfect is voor de crystal top :-) De andere 2 patroontjes zien er ook tof uit! Benieuwd naar de vormseloutfit!

      Verwijderen
  3. Amai, die foto's doen dromen seg! :-) Heel mooie Crystal top! Staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw versie is zooo mooi en leuke foto's op een unieke plaats.
    Hoe valt de top qua maat? Staat hier nl. ook nog op de planning om te naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik nam mijn gebruikelijke maat bij LMV, alleen de armopening heb ik iets uitgediept.

      Verwijderen
  5. Ik strandde op het patroon overnemen ;)
    Gelukkig bleek jij net iets ijveriger te zijn, wat een schoon exemplaar zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. het kan zijn ik je schaamteloos na zal apen? Geef toch niet hé :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk niet, ik heb jouw beleg idee toch ook gebruikt ;-)

      Verwijderen
  7. Ik zag dat patroon en dacht meteen aan jou. En hop, nog voor ik die LMV kon kopen heb jij hem al gemaakt. De traditionele kledij staat je, maar ik ben toch meer fan van de dagelijkse Sylvia-garderobe ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben er zelf nog niet geweest. Maar als ik Dubai hoor moet ik eens slikken.
    Kei mooie top! Hij staat jouw super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jij staat ook zo mooi met ruffles! en al helemaal met deze versie, door het soort stof vind ik ze nog mooier uitkomen dan in het boekje

    BeantwoordenVerwijderen