dinsdag 11 april 2017

Bloesems part 1


Afgelopen zondag was zo'n dag om in te kaderen! We genoten van het heerlijke zonnetje, onze vrolijke kindjes en de bloesems in de omgeving van Sint-Truiden. Een ideaal moment om wat spontane foto's te trekken van de laatste lente maaksels.


De 5-jarige zoon fietste zo maar eventjes 32 km in zijn nieuwe Liam polo! En dat over een heuvelachtig parcours zonder versnellingen op zijn fiets! Trots op ons kereltje!


Vorige winter maakte ik de Liam polo al in maat 116 en deze zat nog steeds perfect. Het patroon werd herbruikt op enkele wijzigingen na: korte mouwen, een boord onderaan voor extra lengte en het rugpand werd in 1 deel geknipt wegens tekort aan stof. Het gemak van deze polo vind ik dat kraag en staander in 1 patroondeel wordt geknipt. 



De stofjes die ik uitkoos komen allebei van De Stoffenkamer en zijn ook populair als voering voor de Lars jas. Kijk maar eens hier en hier.


Lila haar fietscapaciteiten beperken zich tot het loopfietsje, dus zij zat rustig te zonnen (ingesmeerd met factor 50 uiteraard) met haar open rug in het fietsstoeltje. Ik was meteen verliefd op de rug van de Judith dress, het nieuwe gratis patroon van Compagnie M.


Voor extra zwier ging ik voor een rimpelrok uit 2x de stofbreedte ipv de rok met stolpplooien. Ook het strikje liet ik achterwege, dit stofje is zo mooi in al zijn eenvoud. De judith dress naait echt ongelofelijk snel, perfect voor deadline naaisters, die er een uur of twee voor het feest nog willen aan beginnen ;-)


Ook ik zelf ging fietsen in een nieuwe outfit, hou de blog in de gaten voor bloesems part 2!


Patronen: Liam Polo uit La Maison Victor winter 2014
Judith dress - Compagnie M
Stoffen: Elvelyckan design en Dear Stella - De Stoffenkamer


15 opmerkingen:

  1. zo ongelooflijk schoon allebei! Wauw wauw wauw! wat staan ze er prachtig mee! Die Judith dress komt er hier zeker ook deze zomer, en ik hoop uit mijn restje tijgerstof nog een t-shirtje te krijgen, desnoods voor mijn kleinste man. Bedankt voor de link :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Benieuwd naar jou nieuwe outfit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Applaus voor jouw fietsende zoon :) (maar ook voor de leuke foto's en outfits ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Inderdaad prachtig stofje! Zeer leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw!! Weer mooie creaties in een mooie omgeving! Hier ligt de Judith dress ook klaar om te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi! De Liam polo komt ook op mijn lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, jullie gingen helemaal in stijl fietsen! Mooi!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi! En wat flink gefietst van de zoon seg!
    Ik ben benieuwd wat je voor jezelf gemaakt hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Twee prachtige bloesemkinderen. Die open rug heeft ook mijn hart gestolen. Blij te lezen dat het zo snel in elkaar zit want we hebben wel heel binnenkort nog een communiefeest waar we heen moeten... Prachtige stof trouwens van het kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. oooh prachtig! (en van jou hadden we niets anders verwacht dan factor 50 ;-), exact wat ik ook opgesmeerd had zondag trouwens), heel benieuwd naar jouw outfit

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, zo cute! Broer-zusliefde kan zo mooi zijn. :)
    Heel mooi kleedje. Instant love. Zal ik zeker toevoegen op mijn to-sewlijstje. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Echte pareltjes in een prachtig décor !

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super mooi! Ik ga ook nog eens zo'n polo maken denk ik. Die kraag+staander is idd een prima argument ��

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig mooi, enne, 32 km, dat is een dikke pluim waard!

    BeantwoordenVerwijderen