donderdag 9 februari 2017

Think outside the box


"Think outside the box" of in dit geval "inside the box"! Liesbeth van Mino Paper Sweets toonde ons in de workshop hoe je met foto's een heel verhaal vertelt. Verhalen vertellen is niet mijn specialiteit, daarvoor moet je bij haar zijn ;-) Ik verzamelde enkele props, die voor mij pasten bij mijn zelfgebreid truitje. Toen het truitje in de doos belandde, klopte het plaatje plots volledig!


Het truitje breide ik in Namibië tijdens lange autoritten en 's avonds bij het licht van een olielamp. Ik deed ruim een maand over een maatje 18 maanden in de breedte en 4 jaar in de lengte. Zij breide ook een prachtig lelietje-van-dalen en heeft me goed geholpen, vooral met het maken van mijn eerste knoopsgaten.


Het truitje past, toch altijd een spannend moment als je zo lang aan een kledingstuk gewerkt hebt. Van mij mag de winter nog lang duren, zodat ze nog lang van dit truitje kan genieten :-)) Alhoewel deze merino-cotton wol ook prima in de lente kan dienen.



Met de rest van mijn trop top naaide ik er nog een rimpelrokje bij. Klaar op een uurtje en het maakte de outfit tot een succes bij Lila!


Patroon: Lelietje-van-Dalen - Jules & Julie 3
Wol: Katia cotton-merino poederroze - Wolplein
Knoopjes: Veritas
Stof rokje: Grus crèpe van Lotte Martens - Lanalotta


22 opmerkingen:

  1. Zalige outfit, helemaal in jullie stijl! Lila lijkt zo groot ineens, flinke mie!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waaauw, prachtig! En wat een mooie foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt, zoooooo mooi! Helemaal mijn ding! Ik ga toch eens breiles moeten nemen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Niet dat dat rokje niet schoon is... maar dat truitje! Sylvia! Wat ongelooflijk mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superschattig truitje! En hoera voor de mooie foto's! (En wat een mooie blikken doos!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. waaaaauw, maar dat ik echt al het werk wel waard, wat een heerlijk truitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar echt zo zo zo zo mooi! Enorme fan: van je breikunsten, het plaatje, de rok én je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik sluit me volledig aan bij Vink! Alles is om van te snoepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. héééél véééél hartjes hiervoor... zo mooi allemaal <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superprachtig, en die combinatie samen is helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi! En wat moet dat fijn zijn: een vestje waarin alle vakantieherinneringen gevat zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Héél mooie outfit! Ik kocht ook reeds de knoopjes bij Veritas, alleen jammer dat ze heel snel hun kleur verliezen...

    BeantwoordenVerwijderen