maandag 23 januari 2017

Wetsuit Billie


De zoon leerde zwemmen in Namibië, alweer een mijlpaal! Zijn zwemstijl kan beter, maar hij geraakt tenminste zonder bandjes aan de overkant. De wekelijkse zwemles werd ondertussen alweer hervat.


De zwemles deed Wout niet altijd met volle overtuiging en na een uur stond hij steevast te bibberen. Daar ontstond het idee om een wetsuit voor hem te naaien. Ik bestelde neopreen en elastische bias bij De Stoffenkamer en combineerde met het Billie patroon van Zonen 09. Ik versmalde het patroon nog een beetje, zodat de wetsuit goed aanpast en zette er een rits in voor vlot aan- en uittrekken. De palmboom is een patch, die ik als finishing touch op naaide.


Een wetsuit komt uiteraard niet enkel van pas tijdens de zwemles, maar ook bij uren spelen in de branding van de koude Atlantische oceaan in Swakopmund. En dat het meteen beschermde tegen de felle zon was mooi meegenomen!


Eenmaal in Billie modus rolden er nog 2 gewone T-shirts van onder mijn machine. De zoon kreeg een groeispurt en zijn stapel T-shirts was plots te kort. Mijn grote 5-jarige heeft maat 122 nodig in lengte, maar qua breedte past 110 met gemak.



Voor het laatste T-shirt pasten we het decor voor de foto aan de print van het T-shirt ;-) De Canyon Roadhouse was een hotel midden in de woestijn met een uitgebreide collectie oldtimers.


Patroon: Billie -  Zonen 09
Stoffen: neopreen en elastische bias - De Stoffenkamer
     duikboten en auto's tricot - Stof Op zolder


8 opmerkingen:

  1. Tof gevonden! En ik ben helemaal fan van de foto met oldtimer. Dat stofje verwerkte ik een jaartje geleden ook! Prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik ga een piepen op je blog naar jouw oldtimer creatie!

      Verwijderen
  2. Als ik ooit écht veel geld heb, trek ik naar Namibië voor een fotoshoot! ;-) Heel tof idee die wetsuit, ik zou er zelf nooit opkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen Eva, Namibië is echt de moeite voor fotografen :-)

      Verwijderen
  3. toffe wetsuit en ook de t-shirt met auto's zou ik hier verkocht krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Origineel zo'n wetsuit! En die andere Billies zijn ook al zo mooi. En prachtige Namibië foto's, dat doet ook iets natuurlijk ;-) Ik denk dat mijn man het niet ok zou vinden moest ik blog-foto's willen maken op reis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen