zondag 29 januari 2017

Lila & Lotta



Lila en Lotta hebben elkaar gevonden! Ik probeerde nog even te weerstaan aan die prachtige poppencollectie van Soft Cactus. Een onmogelijke opdracht, net als weerstaan aan de nieuwe Soft Cactus stoffen.


De Lightening Lily stof trok meteen mijn aandacht. Blauw, net als het kleed van Elsa, betekent tegenwoordig scoren hier. En een nieuwe poppenvriendin in hetzelfde kleedje is natuurlijk dubbel prijs!


Voor Lotta gebruikte ik het bijgeleverde patroontje en voegde een plooi en strik toe op het voorpand. Op dat basispatroon zijn zoveel variaties mogelijk, er zit al een hele poppengarderobe in mijn hoofd. 


Voor Lila maakte ik de Tinny dress met korte mouwen en een peter pan kraagje. De inspiratie voor de grote strik haalde ik bij de Lucy jurk uit La Maison Victor en een kleedje van Morley. Morley staat gelijk aan rokken met véél stof. Ik rimpelde 2 maal 1m40 stofbreedte, dus ze kan zwieren met maar liefst 2m80 stof rond haar lijfje. Dat mijn prinses blij was met deze naaisels kan u op haar gezichtje aflezen!


Stof: Lightening Lily Pastel Turquoise van Soft Cactus - Stof op zolder
Patroon: Aangepaste Tinny jurk - Straight Grain
Lotta pop van Soft Cactus


18 opmerkingen:

  1. Gewoonweg prachtig! Normaal geen fan van strikken, maar deze is dik OK!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, Lila is zo veranderd!! Dat peutertje is er precies af :-) Superleuk jurkje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik reageerde al via bloglovin, de nieuwe comment option, maar geen idee waar die terecht komt ;). Super leuk dit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar zie, hoe prachtig!! En dat ze er content mee is, dat valt moeilijk te ontkennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Ik voel dat ik binnenkort ook overstag ga voor zo'n pop :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ze straalt gewoon zo gelukkig met haar nieuwe jurk

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is prachtig! Blij dat je niet kon weerstaan en dat de dochter content is!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. echt suuuuupermooi! die kleuren staan haar zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig stel zo samen in hun mooie nieuwe jurken!
    Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen