zondag 27 november 2016

Kattestaartje uit Jules en Julie 3


Voor de verandering geen pastel kleurtjes, deze keer koos ik voor koraal rood, een tint die perfect past bij de herfst. Ik combineerde 2 verschillende bolletjes koraal van Drops: Nepal en Alpaca brushed silk. Momenteel houdt Wolplein trouwens een Alpaca party met vele kortingen!


Het patroon Kattestaartje komt uit het derde breiboek van Jules en Julie en de glitter zadelmouwen trokken meteen mijn aandacht. 


Ik maakte maat XS, maar verlengde de mouwen tot maat M. Het voor- en rugpand hadden ook enkele cm's extra lengte kunnen gebruiken om een koude rug bij het fietsen te voorkomen.


Normaal wordt de hals niet afgewerkt, maar aangezien mijn halslijn niet mooi gestroomlijnd verliep, drong een extra gouden boordje zich op. Dit boordje verkleinde mijn halsopening aanzienlijk, gelukkig past mijn hoofd er net door :-) Een goede tip om de naden ter hoogte van de mouwkop netjes te sluiten is ook heel welkom!


Patroon: Kattestaartje uit Jules en Julie voor groot en klein (deel3)


14 opmerkingen:

  1. Waw, super mooi. En wat ben ik jaloers op jullie. Dat breien gaat bij jullie precies vanzelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Het breien gaat zeker niet altijd vlot, maar al doende leren we :-)

      Verwijderen
  2. ooooh heel mooi! en mooi gelijkmatig gebreid!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Keischoon ! En een kleurtje dat je ook heel goed staat !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi! Welke gouddraad gebruikte je? Ik brei mijn schoudernaden altijd dicht ipv naaien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Phildar myriade champagne draad! Weet je soms een goed YouTube filmpje van schouderbladen breien?

      Verwijderen
    2. http://www.garnstudio.com/video.php?id=49&lang=nl - ook op breiclub.nl vind je een duidelijk filmpje, heb ik gebruikt voor mijn Zwaluw cardigan (die ik dringend moet bloggen ;-D)

      Verwijderen
  5. heel mooi zeg! en dat extra gouen boordje aan de hals vind ik net héél geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi en het kleur staat je inderdaad heel goed ! Reuzebenieuwd naar je volgende breiproject !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat kan ik genieten van alle die roodtinten in de herfst! De trui is heel mooi geworden met het gouden boordje. Misschien raak je maar net door de hals, maar zo sluit hij ook perfect aan aan je hals!

    BeantwoordenVerwijderen