maandag 21 november 2016

Een onwaarschijnlijke happy end


Onze Wout stond maar liefst 3 keer in de Gazet van Antwerpen met zijn onwaarschijnlijk verhaal! Nieuwsberichten met een happy end doen het goed in de pers vermoed ik :-)


Het begon in de herfstvakantie toen we een dagje Antwerpen planden om de Zoo en het nieuw Havenhuis te bezoeken. En passant had ik de Parkbrug als geweldige fotolocatie ingecalculeerd. U zag ze al in de Block Party en vandaag ook als achtergrond voor de 2 bomberjasjes van Ikatee couture.


Aangekomen bij het Havenhuis stond mijn hart even stil. Ik zag Wout op enkele meters van het kattendijkdok van zijn step donderen. De step schoot naar voor recht het water in, maar mijn bekommernis was voornamelijk Wout die nog niet kan zwemmen. Gelukkig dook hij er niet achter en ik ook niet. Een verloren zaak dachten we...


Papa Koen stuurde nog een mailtje naar de havenpolitie om het incident te melden, maar we verwachtten niet meteen een reddingsoperatie. Tien dagen later zagen we echter een oproep in de GVA: Duikers vinden step aan nieuw Havenhuis en zoeken eigenaar.


De brandweer had bij een duikoefening de step gevonden en de sticker met zijn naam plakte er nog steeds op na 10 dagen onder water. Een tweede artikel volgde: Brandweer vindt eigenaar opgeviste step. Dit maal met mijn foto (de eerste foto van dit blogbericht) in de papieren versie van de krant!


Zaterdag mochten we de step ophalen in de branweerkazerne van Antwerpen. Het hele team stond klaar en Wout mocht samen met zijn papa op de hefkraan zitten, die gebruikt werd om de step uit het water te hijsen. Dit mooie moment werd vastgelegd door een fotograaf van de GVA en staat vandaag in de krant. Wout is nog steeds ondersteboven dat hij zelf mocht meespelen in een echt waargebeurd Paw Patrol verhaal!


Nog enkele woordjes over de naaisels. Een tof patroon dat bomerjasje en vooral het gepimpte jasje van Lila met zilveren vleugels op de rug en tulle foezels aan de schouders leverde al veel complimentjes op. 


Afsluiten doen we met een foto net nadat het onheil zich voltrokken had om te tonen aan de havenpolitie waar het precies gebeurd was. Een happy end daar hadden we nooit op durven hopen, maar gelukkig voor onze kindjes bestaan sprookjes soms echt!


Patroon: Jules bomber - Ikatee
Stof: blauwe sweater Lila - Georgette
Eekhoorn sweat met zachte binnenzijde - Stof op zolder

19 opmerkingen:

  1. Wat een verhaal! Heerlijk! En idd. een mooie fotolocatie. Jammer dat het patroon voor mijn zonen al te klein is. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een verhaal... Maar gelukkig, eind goed, al goed. Super mooie vestjes trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai wat een verhaal ! Wel tof :-)
    En inderdaad prachtige locatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vroeg mij al af wanneer mijn favoriete bomber aller tijden geblogd ging worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mohow, zo sjiek!!! Gelukkig een goed eind, een einde dat je nooit zult vergeten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi verhaal! En mooie creaties natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zulke mooie bombers (die vleugeltjes! 💕)! Echt wauw! Net zoals jullie verhaal ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een verhaal Sylvia! Geweldig, hoe de dingen soms kunnen samenkomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geweldig verhaal! Een die vleugeltjes... 😍
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Amai een echte bv in huis ;-) Maar nu wordt wel de meeste aandacht afgeleid van die twee prachte naaiwerkjes! Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. waauw, wat een prachtig verhaal! Da's iets wat hij nooit zal vergeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe een ongeluk toch nog een mooi einde krijgt! Mooie bomber jackets!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig verhaal, super mooie creaties. Die eekhoorn sweat is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wow zeg, wat een verhaal! zo tof!!! en prachtige jasjes! dat exemplaar van lila: oooooooh! om te smelten!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had het in de krant gelezen :-) Leuk om nu te weten dat het over jullie ging!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Da's echt een straf verhaal! Mijn hart stond even stil, want ik dacht dat ik ging lezen dat Wout in het water belandde, gelukkig liep het anders. Super tof verhaal uiteindelijk, met super toffe naaisels!

    BeantwoordenVerwijderen