dinsdag 15 november 2016

Cheery cheetah christmas



Wat hebben luipaarden en kerststalletjes met elkaar gemeen? Behalve dan dat Happy Nature 4 van About blue fabrics een ideaal kerstcadeautje zou zijn. Bij ons kwam de kerstman al iets vroeger en wij mochten een paneeltje kiezen.


Kerstmis vieren we dit jaar in Namibië en de garderobe wordt al voorbereid. Wout koos resoluut voor de coole cheetah!


Ik haalde mijn inspiratie voor deze longsleeve bij haar gestreepte Titus trui. Het Titus patroon uit de laatste La Maison Victor is een mannenpatroon. Om een maatje 116 te bekomen startte ik van de Mitch sweater en tekende een verkleinde versie van de Titus kraag.


Ik koos voor zwart witte boordstof, maar achteraf bekeken had ik beter een soepele tricot, zoals het paneel gekozen om de kraag mooier te doen vallen. Wie weet volgt een nog wel een tweede versie met één van de 3 andere Happy Nature panelen.


Wij vinden deze longsleeve alvast geslaagd om alle seizoenen mee te trotseren! De kraag geeft een winters kerstgevoel en de dunne tricot is ideaal voor de Namibische zomeravonden.


Stof: Happy Nature 4 - About blue fabrics
Patroon: Combinatie van de Mitch sweater en Titus trui - La Maison Victor
Playmobil kerstmarkt met dank aan Walkie Talkie



9 opmerkingen:

  1. Ik moest meteen aan Neles versie denken toen ik jouw kraag spotte :) Ik ben fan van zulke kragen! En dat Playmobil kerstmarktje, zo leuk! Ik zou me niet kunnen inhouden om mee te spelen denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Streepjes kunnen mij ook altijd inspireren! Altijd welkom om te komen meespelen ;-)

      Verwijderen
  2. Leuke versie alleen ben ik niet zo ver om een kraag aan te passen aan het model wou het graag voor mijn tiener zoon die van lijfje maar een 152 heeft

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Voor maat 152 kan je gewoon de kraag maat S gebruiken denk ik. roep maar als je hulp nodig hebt.

      Verwijderen
  3. Ideale collectie om mee te nemen naar Afrika! Leuk met dat kraagje en de gestreepte tricot.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg leuke combi, zo met die streepjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toffe trui, ik zou er niet aan gedacht hebben die boordstof ermee te combineren.
    Wat een ogen heeft hij toch! Waw...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden! En wat een prachtige indringende blik in zijn.ogen,wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuke combinatie! Ik heb heel sterk getwijfeld om hem ook te kopen, maar deed het uiteindelijk niet. De kleurtjes zouden geen van mijn zonen staan helaas. Maar jouw zoontje staan ze perfect!
    www.xohanax.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen