donderdag 6 oktober 2016

Wild van stof collectie: zitzak tutorial


De Soldeur, aka webshop Wild van stof brengt een eigen stoffencollectie uit! Ze ontwierpen interieurstoffen in verschillende kwaliteiten, designs en kleuren. Ik mocht aan de slag met de aaibare variant en ik kan je verzekeren streelzacht is ze zeker!


De pastelkleurtjes passen ook perfect in ons interieur - of wat had u gedacht ;-) Moest ik nog een babykamer in te richten hebben, ik bestelde onmiddellijk de verduisterend stof om gordijnen van te maken. Voor hipster baby's hebben ze zwart-wit prints, voor moderne kids scandinavische designs en voor jongens stoere, frisse thema's. Voor elk wat wils en ben je zelf niet zo handig, dan kan je uw gordijnen ook laten maken door de Soldeur.


Geen babykamer meer hier, wel plannen om een gezellig hoekje met haard in te richten. Wie tips heeft over de ideale haard, let me know! In afwachting van de meer ingrijpende werken, leek een zitzak naaien mij al een goed begin.


Ik vond het patroontje voor deze Bernina zitzak op pinterest. Je kan het PDF patroon hier gratis downloaden. Aangezien er geen uitleg bij staat op de website, vertel ik u hoe ik het deed.


Benodigheden: 1m75 stof zonder unidirectionele print of 2m30 stof met unidirectionele print
                        (ik had 2m10 ter beschikking en knipte elk zijpand in 2 delen)
                        5 meter dikke paspel
                        200 liter isomo bolletjes (ik bestelde hier)
            

* Naai de zijnaden aan elkaar
* Meet de omtrek van het bodemvlak op basis van de aan elkaar genaaide zijpanden
* Het patroon voorziet enkel de zitting en zijpanden, geen bodemvlak. Teken een ovaal met de afmetingen van de omtrek van het bodemvlak. (Bij mij kwam dit overeen met de oppervlakte van de matras van het Stokke wiegje)
* Bevestig de dikke paspel met de ritsvoet aan de zitting en rond het bodemvlak
* Assembleer de zitting aan de zijpanden en de zijpanden aan het bodemvlak
* Vergeet geen keergat te laten in de naad van de bodem
* Vul de zitzak BUITEN, indien je niet voor de rest van uw dagen isomo bolletjes in huis wil

 

Lila wou met plezier figurant zijn in dit gezellige hoekje! Laat u niet misleiden, de zitzak is ook prima geschikt voor volwassenen. Ik zit ook graag zacht terwijl ik brei :-)


Met het allerlaatste restje maakte ik nog een kussen met oud roze paspel uit de voorraad. Wil je ook zo'n mooi kussen winnen? Alle shoppers van de Wild van stof collectie maken een kans tijdens de maand oktober!
 

Wij zijn alvast grote fan, het is hier vechten om op de aaibare zitzak te mogen zitten!


Patroon: Bernina zitzak



15 opmerkingen:

  1. Wat een styling zeg! De dochter bij de zitzak bij het vaasje en het boek: topfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Als het witte scherm wordt opgezet, dan leef ik mij helemaal uit ;-)

      Verwijderen
  2. Mooi, inderdaad een echte Lily&Woody ;) Moeten er nog pastellekes zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, knap! En precies nog een fotostudio gemaakt ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een witte achtergrond heb ik al lang, mar helaas geen lampen ;-)

      Verwijderen
  4. Waaauw zeg, wat een prachtige foto's, het komt precies recht uit een van mijn favoriete woonboekjes! Die zitzak is de max en dat stofje ook!! Bedankt voor de uitleg! En goed dat je dat zegt van die bollekes, ik maakte er ooit een doomoo zitzak mee volgens de tutorial van straightgrain en idd, die bollekes zijn onmogelijk in toom te houden! Maar zitten idd goed :-) prachtig hoekje heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Héél knap gedaan!! Instant geluk!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi plaatje je brengt me op een idee bedankt x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig!!!!! zulke mooie kiekjes van een coole creatie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Daar wil ik ook wel een in zitten! PRACHTIG!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo tof! Ik sla op, en neem een kijkje naar de mooie stofjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen