vrijdag 16 september 2016

Slow Sunday Paris: Robe Forget-me-not


Op instagram kwam ik een leuk jurkje tegen. Eentje dat ik kan dragen voor elke gelegenheid, #sewwhatyouwear remember. De originaliteitsprijs zal ik er zeker niet mee winnen, want ik koos exact dezelfde stof. Ik deed van copy paste en ben super tevreden met het resultaat!


Het patroon Forget-me-not van Slow Sunday Paris viel mij op door het aparte voorpand met enkel een gefronst rokdeel aan de zijpanden. Je kan kiezen uit 2 verschillende mouwen en lengtes. Ik koos voor de gesofisticeerde tulp mouwtjes en de mini lengte. Het kriebelt om ook de maxi versie uit te proberen, maar dan wordt het kleed weer minder winterproof.



Geen ritsen of knopen bij deze jurk, een haakje aan de nek volstaat.


De stof is een heerlijke crèpe viscose, een limited edition ontworpen door de Franse shop Cousette. Sinds ik het plezier had om met de See you at six collectie te werken, grijp ik voor mezelf graag naar soepele stoffen. Katoenen handmade kleding blijft hier te vaak in de kast hangen.
 

De jurk mocht meteen mee voor een late verjaardagslunch bij The Jane in Antwerpen. De foto's werden daar in de omgeving gemaakt door mijn tafelgenoot. Het was genieten van de laatste zomerdag, het lekkere eten en het gezelschap van MDH (en Sergio natuurlijk ;-))

 
Patroon: Forget-me-not jurk van Slow Sunday Paris
Stof: Viscose Abstract mountain pink van Cousette



19 opmerkingen:

  1. ooh, ik heb net vorige week ook een patroon van slow sunday besteld. Jouw jurk is echt knap. ik ga voor de blouse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk ! Zo zie je maar dat het zonder frulletjes ook mooi kan zijn ! Love de mouwtjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke comfortabele jurk! Deze zal vaak uit de kast komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er eentje soortgelijk in mijn kast hangen als zomerspul en vond het super om te dragen.
    Eentje om te onthouden!!
    Veel plezier ermee en wie weet hebben we wel nog enkele zomerse dagen in het verschiet ... of een truitje erover kan ook al veel goed maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. helemaal af! Mooie foto's (kus voor de fotograaf).
    de details in dat kleedje zijn geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen