woensdag 28 september 2016

Kids on tour: Marine Woody cardigan


Cadeautjes krijgen is heel leuk! Cadeautjes maken ook, maar voor een collega naaister met minstens dubbel zoveel ervaring als ik, komt daar ook wat stress bij kijken. Ik kreeg 2 zonen met maat 140 toebedeeld, ondanks hun verschillende leeftijd. Mijn eerste gedacht was zonen 09 to the resue, maar de patronen in mijn bezit gaan maar tot maat 134. De stapel La Maison Victors werd erbij gehaald en de keuze viel uiteindelijk op de Woody cardigan!


Onze favoriete jongenskleuren daarin komen An en ik goed overeen, allebei zijn we niet zot van herfstkleuren voor onze zonen. Honderden printjes heb ik doorklikt in alle mogelijke blauw en groen tinten. Welk stofje zou er cool genoeg zijn voor een bijna tiener? En welk stofje zou iemand die zelf een stoffenwinkel heeft nog kunnen verrassen? 


Bij een bezoek aan De Stoffenkamer viel ik voor een dubbelzijdige sweater met aan de binnenzijde zachte fleece. De ankers inspireerden om verder in het thema Marine te werken. Ik combineerde met strepen boordstof en een driedubbele paspel. Het was geen sinecure om deze ultra dikke paspel aan de rekkende sweaterstof te stikken.


An houdt volgens mij van een nette afwerking, dus besloot ik haar eigen tutorial te gebruiken en de hals af te werken met een lintje. Hopelijk viel de cardigan in de smaak, ik ben alvast super benieuwd naar de aan foto's.


Patroon: Woody cardigan uit La Maison Victor mei/juni 2016
Zachte sweater en driedubbele paspel bij De Stoffenkamer


30/9 - Lucky Mie | Vink

14 opmerkingen:

  1. schoon! zo schoon! winkelwaardig materiaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtig en zo tof met die drie kleurtjes paspel samen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, zo mooi. En dan volledig in de marinestijl. Prachtig! Lijkt mij ook wel een leuke uitdaging: iets naaien voor iemands anders kid.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nog eens bedankt, Sylvia, Thijs was er heel blij mee! An x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lintje binnenin was mij meteen opgevallen (ook ik hou van een nette afwerking) en het resultaat vind ik super! Zeker de strepenboordstof en de driedubbele paspel, die maken het echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ziet er heel erg leuk uit, dat lintje geeft het een extra touch! En driedubbele paspel? Ik ben er nog steeds niet aan uit hoe ik dubbele paspel moet aanzetten… Knap hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi! Mooie afwerking met de streepjes boordstof en de verschillende kleurtjes paspel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi, dat is een katoenen paspel zeker, is dat te doen met tricot...super om te krijgen :))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die details Sylvia, echt knap! Mieke had helemaal gelijk met haar intro voor jouw blog <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Recht uit de winkel, vind ik dit weer. Schoon! En perfect ook op model!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo'n keitoffe cardigan ! Volgens mij kan dit niet anders dan een schot in de roos te zijn !

    BeantwoordenVerwijderen