dinsdag 6 september 2016

Easy school wear: Mitch sweater


#sewwhatyouwear deze nieuwe hashtag kwam ik tegen bij haar. Tijd om met een kritische blik de kleerkast te onderzoeken! Mijn eigen kleerkast is voorlopig nog een te grote uitdaging, dus begon ik bij de zoon. Ik stelde mij de vraag: Wat heeft hij nog echt nodig voor het nieuwe schooljaar? In plaats van: Welk leuk, nieuw patroontje zal ik nu eens uitproberen ;-)


Een dunne sweater voor de frissere september ochtenden ontbrak hier en ik kwam uit bij de Mitch sweater uit de laatste La Maison Victor.  Het driehoekje aan de hals liet ik achterwege, wegens de voldoende drukke insecten print. Deze terry french stof kocht ik een hele tijd geleden bij Stof op Zolder na het zien van deze top creatie.


De kobalt blauwe boordstof uit de voorraad paste er perfect bij en combineert ook mooi bij de rest van zijn garderobe. Toevallig is de boordstof ook een perfecte match met zijn step.


Deze sweater zal gedragen worden tot hij op den draad versleten is, dat weet ik nu al. Op naar een volgende #sewwhatyouwear maaksel!


Patroon: Mitch sweater uit La Maison Victor sept-okt 2016
Stof: Insecten terry french bij Stof op Zolder


20 opmerkingen:

  1. Die blonde haren met dat mooie blauw: fantastisch!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die blonde haren met dat mooie blauw: fantastisch!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk dat ik nog eens van 'Pin it & make it' doe, of copy-paste:), uiteraard omdat ik hem héél mooi vind! Ik voel het, de Mitch Sweater wordt een rage ...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik word een beetje zenuwachtig nu, want als ik van #sewwhatyouwear in mijn dochters kledingkast wil gaan doen dan heb ik nog een lege herfst/winter kast te vullen.... Heerlijke basic sweater is dit! Die stof is echt geweldig! Misschien toch maar eens kijken hoe ik die voor mijn meiden zou kunnen gebruiken...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer mooie combi, dat kobaltblauw. #sewwhatyouwear, voor de jongens valt dit nog mee. Voor mezelf... ik heb meer kleding dan ik ooit dragen kan *blush*

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier hetzelfde probleem in mijn kleerkast, vandaar dat ik met de zoon begonnen ben :-))

      Verwijderen
  6. Inderdaad... die gedachte zouden we wat vaker in onze gedachten moeten houden tijdens het naaien! Dit is alleszins een heel erg mooie trui die ongetwijfeld vaak uit de kast zal komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk! Ik heb deze sweater ook geknipt liggen. Zelfs van dezelfde stof! Maar ik moet alleen nog de boordstof kopen en dat kan ik pas donderdag op de markt. Ik kocht de stof in Eindhoven waar ik op vakantie was.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi!
    Hmmm sewwhatyouwear wordt een probleem in mijn uitgebreide kleerkast.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hartje voor toffe sweaters die de achterkant van de kleerkast niet te zien krijgen !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Sweaters zijn toch zo dankbaar om te naaien! Ik heb er ook nog een paar op de planning staan. Deze vind ik alvast heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ook bovenaan mijn to sew lijst sinds ik de LMV binnenkreeg. Mooie versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. die hashtag wordt ook mijn motto de komende maanden! top!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Keischoon! Die stof is echt zoveel zo mooi hè. (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een rake tag, die sewwhatyouwear. Hier hangen wel een paar jurkjes in dochterlief haar kleerkast die ze amper aan deed. En momenteel heeft ze nood aan broeken, maar die wil ze dan weer niet dragen. Topsweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Staat ook op mijn to-sew-list, een super mooie hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heerlijk, van die maaksels die vaak uit de kast kunnen / zullen komen! Lichte truitjes, I love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik begin dat ook te doen, ipv iets te maken wat ik toch nooit aandoe :D

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een leuke trui! Prachtig stofje in combi met de boordstof. Zeker dat hij deze vaak zal dragen.

    BeantwoordenVerwijderen