donderdag 18 augustus 2016

Last minute vakantie naaisels


Tijdens het inpakken van de valies voor een weekje Frankrijk overviel me de drang om nog 2 extra zomerse stuks te naaien. Niet dat mijn kinders een tekort aan zomerkledij hebben - eerder het tegenovergestelde :-)) Eenmaal het idee in mijn hoofd zat en de perfecte stofjes in de kast, moest er genaaid worden, ook al ontbrak me eigenlijk de tijd.


Ik koos 2 eenvoudige patronen ideaal voor de mooie Eef Lillemor tricot, die ik meteen bij de lancering bestelde bij Bambiblauw. Voor Lila werd het het Milla pakje uit de laatste editie van La Maison Victor en voor Wout een Malik marcelleke.


Beide stuks zijn super snel gemaakt, speelproof en ideaal voor temperaturen van 30 graden en meer. 


In mijn haast maakte ik wel een fout ter hoogte van de hals/armen van de Malik T-shirt. Ik werkte af met boordstof in plaats van met bias zoals voorgeschreven. De boordstof had de perfecte lengte en de hals/armen lubberde niet, maar helaas was dit na het doorstikken van de boord met een zigzag steek plots wel het geval. Volgende keer beter, het kon de vakantiepret alleszins niet drukken.


Nog enkele impressies van La douce France met zijn heerlijke baguettes bij de lokale bakker in Bédoin.


Hier ziet u dat bij het wijnproeven het shortje onder het Milla pakje wel degelijk zijn nut bewees.



Kortom we genoten van het weer, het zwembad en elkaar <3


Patronen: Milla pakje uit La Maison Victor juli/aug 2016
Malik T-shirt uit La Maison Victor mei/juni 2015
Stoffen: Eef Lillemor tricot bij Bambiblauw



18 opmerkingen:

  1. Ha, herkenbaar Sylvia, zo last minute naaien. Bij mij waren het dit keer geen nieuwe stuks meer, maar wel wat nodige herstellingen (de avond voor we 's nachts vertrokken ;-) !)
    Lucia heeft ook zo een pakje, super leuk hé met het shortje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Last minute herstellingen, dat vereist pas veel naai moed!

      Verwijderen
  2. Naaien terwijl de valiezen al ingepakt worden, hm, het overkwam mij ook, maar op reis geniet een mens ook dubbel van die zelfgemaakte kleertjes hé! Tof gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Dat mila pakje is zo ooooh schattig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Last Minute durft bij mij zelfs al eens Après-Minute worden. Op tijd is op tijd, ze zijn prachtig jouw zomernaaisels!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig! Bij mijn marcelleke voor Jules had ik hetzelfde voor. Ik wist niet dat biaislint beter was. Ik was van plan om het de volgende keer niet door te stikken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik weet niet of bias beter is, maar zo staat het in het patroon. Het liep bij mij vooral mis bij het doorstikken, dus het lijkt mij idd een goed plan dat volgende keer niet meer te doen!

      Verwijderen
    2. Ik maakte de Malik ook, maar gebruikte de werkwijze van halsboorden (zoals bij de Julia) aan de armsgaten. Werkt perfect. :) Beide kids zijn trouwens heel schattig met hun last minute outfits!

      Verwijderen
  6. Als ik halsranden maak in boordstof meet ik altijd de halsopening op om er dan op 70 procent een boordje mee te maken. Never trust the pattern als het om halsranden gaat. Ach, als je de moed nog vindt om het los te prutsen is het zeker niet verloren! En de kids trekken zich dat idd hiet aan...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe mooi, allebei! En ook hier heel herkenbaar, ik begon nog te naaien toen de valiezen al in de auto staken om de dag nadien 's ochtends te vertrekken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke naaisels met leuke stofjes. Wij waren in dezelfde periode niet ver van bij jullie op reis :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mo zo schattig die knuffelfoto! En je creaties deden goed dienst tijdens de vakantie, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke foto's van broer en zus. Ik ben fan van Malik, wordt hier regelmatig gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen