vrijdag 12 augustus 2016

Just knot it


Riet, aka Mind the Whale stuurde mij een mailtje met de vraag of ik graag aan de slag zou gaan met "Just knot it" haar nieuwste patroon. Meteen bij het zien van de prachtige rug, was ik verkocht. Vorige zomer was ik al grote fan van de jurk waarmee het allemaal begon...


Zoals we van Riet gewoon zijn, kan je kiezen uit talloze originele opties. Mijn keuze viel op het plooitjes voorpand en als extraatje voegde ik hier een paspel toe. Volgende keer ga ik zeker voor haar handelsmerk, namelijk de zijnaden met overlap.


De jurk tailleert ruim zag ik in de matentabel. Toch ging ik voor maat 3j aangezien Lila haar zomerkast momenteel al goed gevuld is en er nog een zomervakantie in de winter gepland staat. Ze komt net mee weg met deze zedige lengte vind ik. En de jurk heeft nog groeimarge door eventueel de brede zoom uit te laten. Wie weet past dit toppertje volgende zomer ook nog!


Lila zag meteen dat mama haar pumps er perfect bij pasten en poseerde er dan ook gewillig mee. Ook de nagellak was toevallig a perfect match.

 

Het stofje is een vrolijke print van Art Gallery, dat al lang lag te wachten op een speelse patroon. Ik combineerde voor de voering met een allerlaatste restje van Atelier Brunette. Ondanks dat het beide verschillende printjes zijn vind ik ze heel geslaagd samen. Vergeet trouwens uw knoop niet te posten met de hashtag #connectingtheknots, want Riet geeft een hele stapel stofjes weg!


Mevrouw De Directeur met pumps en laptop heeft natuurlijk ook een assorti meneer-de-directeur laptophoes nodig. Dit patroon is eveneens van de hand van Riet en komt uit Zo geknipt 2. Ik haalde mijn inspiratie en kurkleer hiervoor bij Mieke van k-bas.


Patronen: Just knot it van Mind the whale
                        Meneer-de-directeur uit Zo geknipt 2
Stoffen: Art gallery bij Liesellove
                           Atelier Brunette bij Petite Couture
   Kurkleer bij K-bas

21 opmerkingen:

  1. Wauw! Ik probeer deze volgende week te naaien. Mijne printer nog installeren en ik ben er helemaal klaar voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gemaakt en een super stofkeuze. Jouw dochter staat heel goed met die zachte kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoe doe je het toch .. weer helemaal jou! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke versie. Ze is weer zo schattig, en die pumps, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. She has big shoes to fill ;) The dress looks fab. Love the print, and the colours are so fresh.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Sylvia! Prachtig jurkje maar de combinatie met het kurkleer is helemaal mijn ding ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. mooi zowel de jurk als de laptophoes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Helemaal haar kleurtjes, helemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Helemaal haar kleurtjes, helemaal mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Inderdaad een leuke stof voor dit speelse patroon! Jammer dat het patroon wat groot uitvalt, nu moet ik nog langer wachten voor ik hier eentje kan maken...
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad een leuke stof voor dit speelse patroon! Jammer dat het patroon wat groot uitvalt, nu moet ik nog langer wachten voor ik hier eentje kan maken...
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I love the colors of this dress - and that bodice is so pretty!! She's such a wonderful little model :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zei het al maar ik zeg het nog eens: die paspel is geniaal. En dat krukleer en Mevrouw de Directeur zijn voor elkaar gemaakt. Dankjewel! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het is net of het stofje van de knoop gewoon hetzelfde is maar in andere kleurschakeringen, zo'n perfecte match! Heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen