maandag 15 augustus 2016

Flandria wielertrui op de Mont Ventoux



Recent hebben MDH en ik een nieuwe gemeenschappelijke hobby: wielrennen. Niet dat ik nu echt gebeten ben door deze sport, maar een doel voor ogen kan mij het meest motiveren tot beweging. Na de succesvolle beklimming van de Tourmalet stond de Mont Ventoux op het programma. Als verrassing naaide ik voor MDH het Flandria wielertruitje.


Het patroon dateert van enkele jaren geleden, maar ik vond het vrij snel terug online. Geschikte sport stof vinden bleek andere koek. Bij Spoonflower hielden ze een fat quarter sale en ik besloot de sport lycra uit te testen. Sport lycra lijkt mij heel geschikt als badpakstof, maar voor sportkledij vinden zowel ik als MDH ze te weinig ademend. Volgende keer zou ik voor de nieuwe Athleisure stof van Manel gaan, die zij zo tof verwerkte.


Een eerste fat quarter bleek net voldoende voor de mouwboorden en de middenstrook met opschrift. Een tweede fat quarter werd gebruikt voor de achterzakken. Bij gebrek aan beter kocht ik hier voor de rest van het truitje een dunne grijze lycra. Op het inzetten van de rits in deze glibberige stof na verliep het naaien van het truitje vlot. Maat L paste gelukkig zonder aanpassingen, want bij een verrassing is een pasbeurt tussendoor natuurlijk geen optie. 


Het truitje en MDH haalde vlotjes de top en ik ook een uurtje later! De foto's werden genomen tijdens de afdaling (met de auto, afdalen durf ik echt niet:-p) met een mooi zicht op de Mont Ventoux. 


Patroon: Flandria wielertrui van la famille Victor
Stof: Sport lycra bij Spoonflower en grijze lycra bij Nostex


16 opmerkingen:

  1. ik kan me er iets bij voorstellen dat een rits inzetten niet zo simpel is bij zo'n stofje :-) Tof gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toeme ik had gehoopt op een ontdekking viir de juiste stof, vind de print van Manel net iets te flets ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet brengt Manel nog wel andere prints uit op dezelfde stof kwaliteit.

      Verwijderen
  3. Ik had het op IG al gezien dat je deze sportuitdaging was aangegaan. Knap ! Mijn man deed dit jaar mee aan La Cannibale "dè" Mont Ventoux uitdaging van het jaar.Ik ken het patroon. Zulke stoffen zullen inderdaad niet makkelijk te vinden zijn. Het is een toffe en knappe wielertrui geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Amai, de Cannibale dat is natuurlijk nog veel straffer dan de Mont Ventoux alleen! Chapeau!

      Verwijderen
  4. Mohow, zo cool! Manlief zit ook zo graag op de fiets. Ik best ook hem vanavond m jouw foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, die is leuk geworden. En wat een prestatie. Ik doe het je niet na, die Ventoux oprijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik maakte de Flandria ook 2x en het is inderdaad een echte zoektocht om geschikte sportstof te vinden. Helaas heb ik deze nog niet gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke wielertrui en wauw, knap van jullie om die ventoux te beklimmen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo tof! jammer van de kwaliteit van de stof, het resultaat is in ieder geval geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw ! Dikke proficiat ! Niet alleen met jullie knappe prestatie, maar ook met het knappe wielertruitje !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow chapeau! En ik maar schrijven op mijn blog dat het wel iets heeft met de auto naar boven rijden terwijl de fietsers zwoegen. Oeps!! Respect voor jullie prestatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tof! Ik kan het patroon helaas niet meer vinden via je link. Heb je het toevallig opgeslagen?

    BeantwoordenVerwijderen