maandag 22 augustus 2016

De eerste schooldag


1 september 2016 wordt de eerste schooldag voor mijn kleine, grote meisje! Vanaf nu hebben wij twee kleuters in huis en nemen wij definitief afscheid van de crèche.


Zo'n grote dag, dat vroeg om een nieuwe jurk en ik zag een schoontje in de winkel. De perfecte schoentjes had ik echter al in solden op de kop getikt en daar moest de eerste schooldagjurk bij passen. 



Ik besloot mij te wagen aan een Ileana hack van Compagnie M. Van het valse knopenpad van de Ileana werd een functioneel kopenpad gemaakt en aan beide kanten voegde ik ruffles toe. De hals werd afgewerkt met bias uit dezelfde stof en deze loopt uit tot lange striklinten.


De mouwtjes komen uit SVDHZ2, maar vallen voor deze jurk net iets te breed uit. Niet getreurd, zo heeft ze extra veel bewegingsruimte.


Op de rug zit dus geen blinde rits, het knopenpad vooraan volstaat.


Zo mooi poseren dat werd beloond met een lekker ijsje. Zie ze eens genieten :-)


Het perfecte stofje dat bij de schoentjes past, kocht ik bij De Stoffenkamer. Ik heb één van haar schoentjes, zowat naast alle stofjes in de winkel gehouden en hakte na lang twijfelen uiteindelijk de knoop door. Het werd een soepel, zacht stofje in klassiek lichtblauw met een wit stipje erin.


De drie echte vintage knopen maken de jurk helemaal af.


Dansen en rennen bij zonsondergang, mijn kleutertje to be heeft tonnen energie!


Eindelijk een rustmoment, samen met grote broer naar de zonsondergang kijken <3


Patroon: Ileana hack van Compagnie M geïnspireerd op een jurk van Morley
Stof: De Stoffenkamer


21 opmerkingen:

  1. Wat een pareltje! The most classy todler on the 1sth!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig! Wat een zacht en lief jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, ze gaat stralen op de speelplaats volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig! Dat ijsje is dubbel en dik verdiend, zowel voor het kleutertje als voor de mama ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ooh zo mooi! en wat een vrolijke foto's. Ze zal stralen op haar eerste schooldag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Supermooi!! Die laatste foto is echt een plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Supermooi, zowel het kleedje als de foto's! Da's het heerlijke aan bloggen, dat je al die speciale momenten extra in beeld brengt als herinnering aan later. Fijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is prachtig. Ook fantastische fotos... je ziet het toevallig iet zitten om een tutorial rond deze hack te maken ?��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik zal eens nadenken over een tutorial en anders gewoon een keertje proberen, he ;-)

      Verwijderen
  9. Dit is prachtig. Ook fantastische fotos... je ziet het toevallig iet zitten om een tutorial rond deze hack te maken ?��

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat schattig ! Mijn kleinste spruitje zet volgende week ook haar eerste stapjes in het kleuter-zijn, zo'n nieuw jurkje maken leidt de mama nog ff af van die grote stap he ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een plaatje toch eh? Heel erg mooi! Ze gaat in elk geval vestimentair stralen op haar eerste schooldag. Ik wens haar een mooie schoolstart!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is een heel mooi jurkje. Je kleuter gaat schitteren op die eerste schooldag! Heel mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh, die laatste foto is er echt eentje om in te kaderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. This little girl has such a huge personality :) Love her dress (of course!), what a fun hack! And her shoes! Love eye all over :)

    BeantwoordenVerwijderen