maandag 25 juli 2016

See You at Six my sweet boy


Voor mijn vorige twee See You at Six maaksels had ik slechts 50 cm nodig. Een Theo hemd maat 122 maak ik met 75 cm. Vrijgevig als we haar kennen van de fantastische give-aways, zei Naomi "Naai maar, hoe meer hoe liever". En ik heb mijn best gedaan op die 2 weekjes voor de deadline!


De zachte stoffen zijn ideaal voor bloesjes, maar even goed voor jongenshemden. Ik voerde met een gewoon donkerblauw katoentje voor extra stevigheid ter hoogte van kraag, staander en het knopenpad. Uiteindelijk bleek dat niet het beste idee, voornamelijk voor het beleg van het voorpand. Het verschil in soepelheid valt op ter hoogte van de zoom, daar lijken het voorpand en beleg een verschillende lengte te hebben.


Een kleine défaut waar mee te leven valt, de papa had het totaal niet gezien ;-) Ik vind Wout ook prachtig met dit hemdje, de kleur past perfect bij zijn ogen. De oranje knopen geven het hemd een speelse toets.


Onze Wout was de enige jongen op de set en dat gaf duidelijk wat extra zenuwen voor de fotoshoot. Gelukkig heeft hij zich naast de spotlights goed geamuseerd met Lego en Sem, de zoon des huizes.


Eva maakte een mooi lijstje van alle See You at Six previews tot nu toe. Maar het is nog niet gedaan, I saved the best for last. Mijn persoonlijke favoriet heeft u nog tegoed ;-)


Stof: Strokes Aqua van See You at Six
patroon: Theo van Zonen 09


16 opmerkingen:

  1. Alweer een voltreffer. Het staat hem inderdaad goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt! Ik denk dat er voor Elliot ook leuke stofjes tussen zitten voor een hemd ;-)

      Verwijderen
  2. Oh zo mooi! Nu ben ik echt benieuwd om die stofjes te voelen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Sylvia, zo mooi. Ik ben weg van dat stofje, en het staat hem idd echt super!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh Sylvia, zo mooi. Ik ben weg van dat stofje, en het staat hem idd echt super!!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Deze is anders goed op weg om mijn persoonlijke favoriet te worden! Prachtig gewoon, die kleuren, de belegjes ook, schitterend!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo mooi ook weer… Dat blauw staat hem inderdaad perfect.
    (Ik voegde hem toe aan het lijstje op mijn blog.)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waaaauw!!! Je zoontje staat prachtig met dit hemdje!! LOVE IT!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke hemdje, en zo onschuldig om de foto. Wat mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het staat hem echt heel mooi! 'For Ladies and Little ladies' zal ik moeten schrappen denk ik:)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het staat hem echt heel mooi! 'For Ladies and Little ladies' zal ik moeten schrappen denk ik:)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knap! Het staat hem inderdaad super en de knopen zijn een leuk detail!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En nog zo'n topper van formaat ! Ik zie alleen maar een heel mooi hemdje en een hele knappe zoon !

    BeantwoordenVerwijderen