donderdag 14 juli 2016

See You at Six in my off-the-shoulders top


See You at Six is de tweede stoffenlijn van Naomi van Soft Cactus! Speciaal voor grote en kleine dames ontwikkelde ze soepele en zachte stoffen in de meest prachtige prints. Ik sprong dan ook een gat in de lucht, dat ik met deze stoffen in avant-première aan de slag mocht. Onthoud alvast 5 augustus, vanaf dan liggen deze pareltjes in de winkel!


Het zal u niet verbazen dat ik uit de uitgebreide collectie enkele pastelkleurtjes koos. Vandaag stel ik jullie mijn eerste maaksel voor in Lines Old Pink. De kwaliteit voelt zalig aangenaam en toch verwerkt de stof even gemakkelijk als katoen.


Het werd een zelfgetekend off-the-shoulders topje. Momenteel erg hip, ik ontdekte te laat dat er al een patroon van bestaat: top hippie van Vanessa Pouzet. Om de stof alle eer aan te doen en de volant zo soepel mogelijk te laten vallen, werkte ik af met een eenvoudige rolzoom.


De mooie foto's werden getrokken door Annelies De Weerdt. Zij stelde ons samen met Naomi helemaal op ons gemak om het beste te halen uit alle mee- en tegenwerkende modelletjes ;-) Er volgt hier weldra nog meer See You at Six spam met een klein beweeglijk dametje in de hoofdrol. Kijk ook zeker eens naar Marleen's Vivienne dress, een patroon ontworpen door de man achter Naomi, dat specifiek op maat kan gegenereerd worden.


Stof: Lines old pink van See You at Six, te koop vanaf 5 augustus
Patroon: zelfgetekende off-the-shoulders top


13 opmerkingen:

  1. Knap! Ik had het bestaande patroontje al opgeslagen op de PC om eens uit te proberen (hoewel ik nooit iets voor mezelf maak). En als ik deze zie dan krijg ik nog meer zin om het te maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt wonderlijk hoe jij van zo'n klein lapje stof zo iets moois voor een volwassene hebt getoverd! Ik sta er nog altijd versteld van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Naomi! Bedankt voor deze leuke ervaring!

      Verwijderen
  3. zo gezellig, perfect voor deze zomer!
    ik geniet van alle foto's want ze zijn prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Echt prachtig gedaan !!! (top en shoot ! keiknap !)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De dochter aanschouwde je top en zij: Oh, mama kan jij dat ook maken zo een schouder topje. Alléé hup, waar wacht je nog op. Dat wil ik ook.
    Gelukkig heb ik nog even respijt. Ik wacht vol geduld op deze prachtige stoffencollectie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige foto's, geweldig model natuurlijk, mooi stofje en tof patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, dat ziet er een heerlijk stofje uit… Ik onthoud 5 augustus!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dat wil ik ook zo'n topje,prachtig vind ik dat!!Maar voorlopig door schilderwerken en verhuizen gene tijd/energie om te naaien.Zou het eind augustus ook nog mooi weer worden? ;)

    BeantwoordenVerwijderen