vrijdag 8 juli 2016

Mission accomplished


Ergens in januari schreef ik over goede voornemens. Over projecten van lange adem en start to cycle. Een half jaar later kan ik twee van die goede voornemens afvinken!


De Tourmalet zijn we met succes naar boven gefietst, op instagram kon je onze vorderingen al volgen. Het was zeker een uitdaging, maar we hebben de smaak te pakken. In augustus wagen we ons aan de Mont Ventoux!


Op de lange busreis er naartoe had ik ook eindelijk zeeën van tijd om mijn tergend traag breiproject met naalden nr 6 af te werken. 


Het werd de Adèle cardigan, een oversized cardigan in bouclé wol. Het patroon komt van Julija shop naar het idee van LN knits


Even perfect als die in de winkel van LN knits is hij zeker niet geworden. Het model is aan de korte kant en de boord vooraan heb ik te strak afgekant, zodat de punt wat omhoog trekt. Anderzijds is de cardigan wel super zacht en luchtig, ideaal voor een zomerdag in de bergen.


De foto's werden ook meteen genomen aan de voet van de Tourmalet een dag voor de grote beklimming. Ik verkies mijn zalig truitje toch ver boven die afschuwelijke wieleroutfits ;-) Misschien moet ik zelf eens een wielertruitje naaien? Iemand ervaring daarmee?


Wol: Drops alpaca bouclé bij wolplein
Patroon: Adèle cardigan van Julija shop

18 opmerkingen:

  1. Zo'n berg beklimmen met de fiets zou niets voor mij zijn, maar jouw trui vind ik wel super! Succes met de volgende beklimming!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ervaring met wielertruitje: check mijn blog: http://sterrenstofbykatrien.blogspot.be/2015/10/il-est-mignon-mon-champion.html ... Het is het model van La Famille Victor, bedoeld voor mannen, maar een beetje handige madam tailleert dit een beetje ... Ik ben trouwens bezig aan een versie met korte mouwen aan de hand van het Billie-patroon voor volwassenen (een rits ipv een polosluiting, how hard can that be ?) Maar de eerste uitdaging voor jou zal het vinden van geschikte stof zijn: sportwool zou ideaal zijn, maar in de particuliere verkoop bijna zo goed als onvindbaar ... Trouwens Helena van de Stoffenkamer maakte het wielertruitje ook al eens voor haar man, mss kan zij jou nog aan het patroon van La famille victor helpen :-) Veel succes en benieuwd naar het resultaat ! Mijn Adèle in zomergeel staat nog op de breinaalden en lijkt veel groter uit te vallen ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tips! Ik ga dat patroontje opzoeken!

      Verwijderen
  3. Proficiat zeg! Voor beide accomplished missions! Hier ligt ook al enige tijd een trui deels afgewerkt. Misschien moet ik ook es met de bus naar de Tourmalet :) Voorlopig eerst een andere hindernis nemen hier (een leuke hoor:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat zeg! Voor beide accomplished missions! Hier ligt ook al enige tijd een trui deels afgewerkt. Misschien moet ik ook es met de bus naar de Tourmalet :) Voorlopig eerst een andere hindernis nemen hier (een leuke hoor:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat hou ik weer van de kleurtjes van deze outfit! Dat bloesje, waar vond je dat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Mijn bloesje komt van Zara, maar ik zag de stof onlangs passeren bij groovy baby and mama.

      Verwijderen
  6. Wauw, prachtig! En waarschijnlijk ook budgetvriendelijl :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In vergelijking met LN knits heel budgetvriendelijk!

      Verwijderen
  7. Eerst en vooral: proficiat met jouw overwinning van de Tourmalet! Ik was er ooit, als supporter, en buig mijn hoofd voor jouw prestatie! Wat de cardigan betreft: Ik breide hem ook en had hetzelfde probleem. Ik draag hem wel vaak, want ultrazacht en al, maar moest ik er ooit nog eens aan beginnen doe ik er centimeters bij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt Annick! Ik zag jouw mooie cardigan en bedacht toen al dat ik beter verlengd had, maar mijn rugpand was toen al af...

      Verwijderen
  8. amaai,... die berg op?!!! zotje! Dat zou ik nu totaal niet kunnen sè!
    zo'n mooie cardigan: prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik zag het op instagram dat je de berg beklom! Topprestatie zeg!! Goe bezig :) En mooie trui! Mij stoort dat niet ze, dat opwippende puntje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dit misschien? http://www.littleblackbike.cc?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. heel schone vest zeg!! ik ben sowieso al vol bewondering voor iedereen met het geduld om te breien! en voor de fietsende helden ook zeker en vast! ik hou het bij de kleine bergjes, dat is voor mij al meer dan genoeg, meteen ook de reden van mijn bewondering voor al wie de grotere bergen durft te beklimmen :-) veel succes alvast met de mont ventoux!! m'n man deed het een paar jaar geleden, en ik ben er nog altijd van onder de indruk als ik eraan terugdenk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Knap vest en knappe prestatie! Ik zie het me niet doen. Een tijd geleden zag ik deze passeren via Sharon (Zonen09), misschien iets voor jou? https://nl.ulule.com/littleblackbike/

    BeantwoordenVerwijderen