woensdag 15 juni 2016

Pretty peach & pink


De laatste tijd werden we in blogland bestook met de mooiste communiejurken, trouwgerief en tulle rokken. Ik kon niet aan de verleiding weerstaan en ging voor een zomerse party outfit voor mezelf.


Het begon met meters tulle in het perfect roze, toevallig ontdekt bij Stitch & Co in Mechelen. Belangrijk na een eerder ervaring met tulle voor de dochter, is dat de tulle niet te hard was. Harde tulle is niet aangenaam om te dragen en het valt ook te stijf.


Twee laagjes tulle van ongeveer 3 meter breed werden gerimpeld. Als voering volgde ik haar advies en ging voor een dunne tricot. Het perfecte roze bleek zich gewoon in mijn stoffenkast te bevinden. 


Bij het snuisteren in mijn tricot voorraad botste ik op een lang gekoesterd lapje Nani Iro double knit. De basis kleur wordt pale peach genoemd en de fijne print bestaat uit goud en alweer dat perfecte roze.


De double knit is werkelijk zo zacht en mooi, dat vroeg om een extra inspanning. Ik tekende op basis van een goed passend topje uit de kast een patroon met aangeknipte mouwen en een rugdecolté. 


Mijn kostbaar metertje had maar een stofbreedte van 70 cm, heel nipt om er een volwassen top uit te knippen. Aparte schouderstukken bleken de oplossing. 


Over de afwerking van de hals heb ik een nachtje moeten slapen. Op IG kreeg ik alle mogelijke suggesties: rolzoom, elastische bias, beleg en zelfs met de hand opperde een geduldige ziel. De oplossing, een gratis stukje rekbare kant, ontdekte ik bij het uitpakken van mijn nieuw stapelje stoffen van Mondepot.


Heerlijk toch wanneer alle puzzelstukjes passen en het plaatje klopt! Carrie uit Sex and the city met een bohemian touch, zo voelde ik me toch op zaterdagavond op stap in Leuven :-))


Patronen: zelfgetekend topje en patroonloze tulle rimpelrok
Stoffen: Nani Iro Corsage Kosa-Jyu gekocht bij Idee Berlijn
Roze tulle en glitterelastiek bij Stitch & Co in Mechelen
Rekbare kant, gratis cadeauverpakking van Mondepot



46 opmerkingen:

  1. Net iets té girly en roze voor mij, maar jij geraakt ermee weg ! Fantastisch rugdécolté, moet ik onthouden voor mijn Linda 👍🏻

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze outfit smeekt om een zwoel zomers feestje. Je top kwam echt helemaal goed, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze outfit smeekt om een zwoel zomers feestje. Je top kwam echt helemaal goed, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die afwerking van de rug ga ik onthouden, echt prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo frèle en vrouwelijk! De top vind ik prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou er gaan uitzien als een ontploft snoepje, maar bij jou is dat elegant en vrouwelijk en helemaal perfect! Grote fan van de top en de rugafwerking!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, een ontploft snoepje, dat denk ik toch niet :-) Retro & tulle lijkt mij toch een mooie uitdaging voor jou!

      Verwijderen
  7. Wauw, staat je supergoed, precies weggelopen uit de boekskes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw! Ik ben nog het meest fan van je top, en het aparte schouderstuk is een super geslaagd detail geworden :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh waaaaaaauw dat het maar snel zomers warm is

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh zo mooi! Die top is prachtig, wat een mooie stof! En inderdaad, ik voel me ook een beetje Carrie uit SATC met mijn tule rok :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt, dan moeten de Carries eens samen op stap, he ;-)

      Verwijderen
  11. Ooh sylvia, dat topje is super mooi! Ik moet dringend ook eens voor mezelf naaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohhhhhhh xxxxxxxxxxxxx echt ooohhhhhhh echt xxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, echt fan, van beide stuks. Heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Héél mooi! Je staat er ook super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat hét roze zich al in jouw kast bevond, dat verbaast mij niets ;-) Ik ben groot liefhebber van het kantje (dat hier ook ligt, hoera!) en van de Nani Iro. Merci voor de eervolle vermelding trouwens! Enneuh, als je nog eens een stapje in Leuven zet, laat het weten hé! Ik herken alle fotolocaties ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jij heb ook nog een tulle rokje nodig en dan kunnen alle "Carries" samen een stapje zetten in Leuven :-)

      Verwijderen
  16. Knap gedaan! Leuven zal het geweten hebben zo'n toffe verschijning :) glamoureus en toch speels, ik kan het goed smaken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit staat je zo mooi! Geweldig. Ooit waag ik me ook nog eens aan zo een rok.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Heerlijk he, die rok.
    Ik ben grote fan van de rug van het topje: helemaal mijn ding. 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  19. S Y L V I A!!!!
    Deze is ongetwijfeld je opperste pronkstuk van 2016. Wat een parel!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow, super en hij staat je veel veel beter dan die van Carrie!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ik ben zeer grote fan jong! Echt een top outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoe romantisch, ik herkende meteen het lintje van Mon Depot, je deed er wel iets moois mee, de hele outfit is prachtig, en dat detail op de rug is echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zo'n fan van jouw topje ! Pure klasse !

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Het staat je prachtig! Hartje voor de achterkant!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw wat mooi! Straks moet je nog met bodyguard over straat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Schitterend! Zo mooi, zo mooi, zo mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Oooooh, amai!!! keikeikeischoon!!! De rok staat je beeldig en is echt een schot in de roos, en dat topje, hemels! Wat een stofje!! echt een pareltje!! En zo grappig, ik heb net twee afleveringen SATC gezien, wat een heerlijke nostalgie, en je zou er idd perfect in passen!! (als een compliment bedoeld, want misschien klinkt het een beetje anders als ik het zo lees :-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Mooi zeg, ik val vooral voor de top en de rug!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Je straalt in je nieuwe outfit! Hup, zomerse feestjes, wanneer kunnen we eraan beginnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Een heel apart setje. Het topje is erg leuk met het rugdetail. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Prachtig! En weer helemaal jou! Alhoewel het ook mijn naam schreeuwt...Hoor jij het ook? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. zo schoon, vind de vorm van het shirt ook geweldig, toevallig geen zin om het patroon te delen??? hoop hoop hoop!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oh wow, fantastisch mooi! Ik had echt niet door dat die top ook zelfgemaakt was, schitterend gewoon! Dat patroontje van de top is helemaal geweldig, de aparte schouderstukken maken het net erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen