vrijdag 20 mei 2016

Slow Ambassador Manel Prints


Kennen jullie Manel al? Manel ontwerpt stoffen en behang volgens de principes van Slow design. Stoffen worden op vraag ontworpen en gedrukt met de meest kwalitatieve en duurzame grondstoffen. Als één van de Slow Ambassadors heb ik de eer om de Slow textiel te testen, te verwerken en te tonen aan jullie. Dankjewel Olu dat ik mag meewerken aan dit fantastische project!


De visjesstof kreeg de poëtische naam "Meanwhile below the surface" en het was meteen liefde op het eerste gezicht. Ook Lila was wild enthousiast over dit "Nemo" stofje. Finding Nemo is momenteel haar favoriete scary movie :-)


Om zo min mogelijk afval te hebben, wordt de stof op vraag gedrukt in Berlijn. Het was dus even wachten op mijn pakje, maar de stof was het meer dan waard. De kwailteit van het katoentje is uitstekend en de kleuren zijn zo mooi levendig. Als dermatologe voelde ik mij vooral aangesproken door de huidvriendelijkheid van de stoffen. Mijn dochter en ik hebben de stof uitvoering geaaid om de zachte touch grondig te testen :-)


Zo'n mooi stofje dat vroeg om een speciaal jurkje. Lila heeft al heel wat jurkjes in haar kast (euhm, understatement ;-), maar een echte hoog zomerjurk dat ontbrak nog. Ik inspireerde mij op de jurk van Kaatjenaaisels van vorige zomer.



De basis is de Tinny jurk met kapmouwtjes en de rug hertekende ik zelf. Als sluiting koos ik voor 2 striklinten. De volledige jurk werd gevoerd met een oud wit laken, ook ecologisch verantwoord. Na de eerste pasbeurt voegde ik nog een rekker toe in de taille om de kleedje mooi te laten aanpassen aan de rug.


Ik ben echt stapelverliefd op dit kleedje en het meisje erin! Hopelijk wordt het een lange, hete zomer om maximaal te genieten van deze Slow Design parel. De stof heeft de dermatologische test alvast met glans doorstaan!


Volg zeker de facebook pagina van Manel en ontdek er de andere Slow Ambassadors!


Stof: Meanwhile below the surface van Manel
Patroon: Patternhack van de Tinny dress van Straight Grain
Fotoprops: Flying Tiger België

20 opmerkingen:

  1. Leuke kennismaking!
    Laat die hete dagen maar komen, wij zijn er klaar voor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben zelf ook helemaal verliefd op deze goudvisjes ! En met jouw knappe meid erin ... dat kon niet anders dan helemaal goedkomen !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Ik kijk al uit naar jouw slow ambassador project ;-)

      Verwijderen
  3. Ik ben zelf ook helemaal verliefd op deze goudvisjes ! En met jouw knappe meid erin ... dat kon niet anders dan helemaal goedkomen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo tof! De jurk, het stofje, het meisje én het concept!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaaauuuuw, dit is idd echt prachtig! Wat een mooie stof! Ik ga zeker een kijkje nemen! Prachtig! Ik duim met je mee voor een warme zomer daar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt superschoon en helemaal zomers!! Toppertje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een zalig schoon stofje is dat zeg!! 😍
    Wikkelgatjes(eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een zalig schoon stofje is dat zeg!! 😍
    Wikkelgatjes(eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey ik kocht dit zelfde stofje op het stoffenspektakel van een Belgisch bedrijfje dat zelf print ....ligt nog te wachten op een projectje ....
    Zeer mooi jurkje en jufje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat rugje dat rugje dat rugje! Ik probeer een stop op inspiratie te zetten, maar jij hebt dat net vakkundig verknald ;-) Geweldig mooi! Ik ga pinnen, en maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha #sorrynotsorry! Ik niet dat jouw hoofd ooit stopt met inspiratie opdoen ;-)

      Verwijderen
  11. ♥ voor het stofje,het ontwerp,het kleedje,die dochter van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is inderdaad een heel leuk stofje! Ze staat er heel leuk mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een eer... die mensen hebben oog voor naaitalent hé!!!
    Het is een prachtige versie, topzomerkleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Supermooi! Prachtig stofje en een leuke fotoshoot :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. fantastisch zeg, het kleedje, de stof en het verhaal achter de stof. En wat staat ze er beeldig mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, zowel het kleedje als de stof!

    BeantwoordenVerwijderen