vrijdag 27 mei 2016

KCW May 2016: Billie & Pippa PJ's



Kids Clothes week leek mij het ideale moment om eens te naaien wat de kids nog echt nodig hebben. Bij de zoon was dat een shortama oftewel een pyjama. Billie & Pippa to the rescue!


Overdag ben ik fan van de mooi aanpassende Zonen 09 patronen, maar 's nachts mag het comfortabel oversized zijn voor de zoon. Ik koos voor mijn grote bijna 5 jarige maat 122 en verlengde zoveel als mijn stuk stof van 50 cm het toeliet.


Met mijn hoofd nog bij Zonen 09 koos ik voor Pippa ook maat 122. Pippa bleek een veel grotere dame te zijn dan Pim. Hier had ik beter zijn normale kledingmaat namelijk 110 gekozen, maar met een elastiek erin past alles. De PJ werd aangedaan en de zoon wou hem niet meer uitdoen. Missie geslaagd!


Patronen: Billie van Zonen 09 en Pippa van Emma en Mona
Stof: Walvis tricot gekocht op citytrip in Kopenhagen bij Stoff & Stil



5 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dankjewel! De foto's waren echt op 5 min genomen!

      Verwijderen
  2. Oh, fine pajama! Zo'n shortama's zijn echt een gerief voor de zomer, al helemaal in zo'n toffe stofjes. Dat de zoon hem niet wou uit doen, zegt genoeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig stofje! En je zoontje denkt er precies hetzelfde over. Missie geslaagd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh je stofje zo gebruiken voor een pyama is leuk!! Moet ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen