zondag 8 mei 2016

Eva Mouton bomber jackets in Disneyland


Aan de stofjes van Eva Mouton kon ik niet weerstaan. Ik gebruik al lang haar app op mij iPhone en vind haar illustraties geweldig grappig. Net zoals zij koos ik voor flamingo's voor mijn dochter en cactussen voor mijn zoon. 


Bij Marleen zag ik een prachtig bomber jasje passeren en ik hoopte meteen op een tutorial ;-) Aangezien deze niet meteen op de agenda stond, ging ik voorlopig zelf aan de slag. 



Ik vertrok van het patroon van de Stevie Hoodie uit LMV, omdat ik het gevoel had dat een Billie bomber te smal zou uitvallen. Maar LMV valt ruim, net iets te ruim, vooral voor de dochter mocht het jasje toch smaller zijn. 



Over mijn pattern hack ben ik wel heel tevreden. De kap werd weggelaten en vervangen door een bomberkraag in boordstof. De vreemde zakken van de Stevie hoodie werden weggelaten en in de plaats kwamen "om 't even waar paspelzakken" volgens de tutorial van Sharon


De stofjes zijn zalig om te verwerken en de kleuren mooi levendig. Ik kocht ze bij De Stoffenkamer samen met bijpassende boordstof op mijn trip naar Gent.


Voor Lila maakte ik nog een assorti rimpelrokje bestaande uit twee lagen tulle en een effen roos katoentje. De goudroze elastiek kocht ik bij Veritas.


We hebben genoten van Disneyland Parijs en het prachtige weer! De kindjes vonden het magisch om de echte Disney figuren te zien en heel wat attracties zijn geschikt voor kleuters en peuters. 


Alleen de lange wachtrijen waren er soms teveel aan met een vermoeide peuter op de arm. De buggy moet je helaas parkeren aan de start van de wachtrij. Zodra Lila even groot is als haar broer komen we zeker nog een keertje terug!


Stoffen: Eva Mouton en boordstof bij De Stoffenkamer
Patronen: Pattern hack van de Stevie Hoodie uit LMV
                Patroonloos rimpelrokje
Foto's getrokken in Disneyland Parijs





27 opmerkingen:

  1. Ja zo leuk he daar, wij proberen meestal in november te gaan met een feestdag. Heel rustig en geen wachtrijen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De volgende keer wordt het ook november, bedankt voor de tip!

      Verwijderen
  2. Daar gaan ze nog veel geniet van hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Zo tof, vooral die flamingo's, zo mooi...zou zo graag eens willen weten hoe je zo'n jasje mooi van boordstof kan voorzien..en hoe heb je de rits? Heb je aan binnenzijde dan ook beleg ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb me voor de afwerking gebaseerd op een te klein geworden gekocht bomber jasje. Boordstof gewoon met de overlock aangezet. Geen beleg gebruikt, al is dit wel een optie volgens de handleiding van urban style by eva Maria.

      Verwijderen
  4. Amai, knappe jasjes! En wanneer komt die tutorial? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mij liepen ze met die vestjes even hard in de kijker als "mickey" zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super mooi!! En wat een prachtige foto modellen heb je!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! En Disneyland Parijs hoe zalig. Ideaal om wat mooie foto's te maken :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi ! hihi wij waren er ook zaterdag & zondag :-)
    zalig weer maar amai wachten dat we hebben moeten doen ....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt, zo tof! Volgende keer gaan we bij slecht weer :-))

      Verwijderen
    2. Hihi ik heb je niet gezien in de file anders had ik die knappe outfits direct gespot ......2u aangeschoven aan ratatouille pffff

      Verwijderen
  9. Prachtige bomber jackets! We waren er ook 4 dg, en het was druk,druk,druk! Maar de kids hebben er zooo van genoten! Herkenbare plaatsen op je foto's :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof zeg, allebei zo'n jack! Da's genieten in het kwadraat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Waw!! Stylish kids kids in town!! Die jasjes zijn echt TOP

    BeantwoordenVerwijderen
  12. toffe jasjes zeg! En ik ben zo fan van disneyland :)

    BeantwoordenVerwijderen