donderdag 14 april 2016

Pink ambition



Vele grote namen werden samengevoegd in dit pink ambition blogbericht. Lotte Martens, Annelies Timmermans, An van Straight grain en Griet van Emma en Mona om er maar enkele te noemen. 


Het begon met het kopen van een soepel roos stofje bij Mondepot. Vervolgens werd dit stofje bedruk tijdens een workshop in het atelier van Lotte Martens. Hat was een inspireerde en leerrijke dag en Lotte Martens krijgt van mij zonder twijfel de titel van superwoman!


Onlangs kwam de Viola volant gratis ter beschikking en zo kreeg het stofje een doel. Een Tinny jurk voor de dochter met een frivole volant. De aanpassingen gingen vlot, net als het stikken, ik ben dan ook niet aan mijn proefstuk toe wat het Tinny patroon betreft.


Op de rug koos ik voor felle oranje kampsnaps als sluiting passend bij de zelfgedrukte print op het rokdeel. 


Assorti bij het kleedje maakte ik het tasje van Annelies Timmermans uit het boek "Mijn designertas" van Elisanna & Fynn. Een gerecycleerd ceintuur deed dienst als hengsel. Dit tasje werd trouwens in tienvoud gemaakt, als eerste gezamenlijk project op ons jaarlijkse Bezige Biezekes naaiweekend. Een verslag hiervan volgt.


De foto's werden vandaag op onze mama-dochter-dag getrokken in de plantentuin van Meise. De serres zijn een prachtige omgeving om met binnenvallend zonlicht te spelen. Ik hoor mijn meisje trouwens wakker worden van haar dutje, dus dat wordt snel een einde breien aan dit bericht.




Stof: Roze stof van Red Juliet bij Mondepot
        Nepleer met gaatjes voor het tasje bij de Stoffenkamer
Bedrukking: eigen creatie onder begeleiding van Lotte Martens
Patronen: Tinny dress van Straight Grain met Viola Volant
                Annelies Timmermans tasje uit Mijn designertas



21 opmerkingen:

  1. wow! erover! te mooi! alles inc de dochter :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh joepie, ik kocht die nepleer net ook! Joepie! Dat gaat een mooi tasje worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattig!! Ze komt ermee weg, met dat roze in overvloed. Heel mooi jurkje en zo tof dat het een uniek stofje is.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Eén groot plaatje! Ik zou een heleboel superlatieven kunnen opsommen maar 'WAUUUW!' vat het mooi samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel leuk gedaan weer en dat zeefdrukken lijkt me ook wel wat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. supertof! Dat tasje staat hier erg snel op mijn planning!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waw, supermooi allemaal!
    En tof eh, workshoppen bij Lotte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Van dat dotje krijg je toch geen genoeg he ;-) Mooi alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw, knap! Dat wil ik ook nog wel eens volgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zalig, zo je eigen stof bedrukken! Weer een andere manier om eigen accentjes te leggen. Wil ik ook wel eens doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wow! echt , wat een combinatie, wat een mooi uniek stofje! Geweldig !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit vind ik zooo mooi! Van dit soort kleedjes krijg ik spijt dat ik geen dochter heb. Prachtig gewoon!

    BeantwoordenVerwijderen