dinsdag 26 april 2016

Liam & Lenny polo's


Op naaiweekend werden ook de mannen verwend. Ik koos voor een twinning project voor mijn beide mannen. Twee polo's, maar dan minder klassiek door het ontbreken van de kraag. 


De Liam Polo maakte ik al eerder voor de zoon met kraag zoals het patroon het voorschrijft. De Lenny polo voor mannen staat in dezelfde editie van LMV en door deze handleiding te volgen, krijg je een Liam met bias afwerking aan de hals.


Een polosluiting netjes afwerken vind ik allerminst evident. Ondanks het bandwerk heb ik bij beide polo's zitten tornen. En ik was niet alleen, mijn collega's Bezige Biezekes deelden mijn frustratie. Ondertussen is er een nieuwe polohandleiding op de markt, eentje die ik zeker plan uit te proberen. 


De meeste polo stress kwam echter pas helemaal op het einde bij het plaatsen van de metalen drukknopen. Op instagram vroeg ik jullie om raad en volgende tips kwamen mij handig van pas:
* gebruik een kampsnaps of Prym tang in plaats van een hamer, het is veel preciezer
* maak de nodige gaatjes niet met het pinnetje uit de verpakking, maar gebruik de kampsnaps pin
* roep de hulp in van MDH voor extra kracht en kalmte


Een geslaagde twinning vinden mijn mannen! Toch daag ik u uit om de verschillen te zoeken. Kijk vooral naar de detailfoto van de zakjes ;-)


Patronen: Lenny Polo en Liam Polo zonder kraag, allebei uit dezelfde editie van LMV
Stoffen: Bootjes tricot en okergele boordroof bij Frau Tulpe
Jeans blauwe tricot bij De Stoffenkamer
Drukknopen: Veritas


23 opmerkingen:

  1. Wauw die hemelsblauwe tricot ! Mooi plaatje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! Ik ben fan van je polo zonder kraag. Dat vind ik mooier dan de klassiekere versie. Je stoffenkeuze is ook prachtig. En je mag trots zijn op je mannen. Schattig samen ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi
    Missknitandsew.blogpot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed idee, zo zonder kraag! En zoooo herkenbaar, die laatste tip voor de drukknopen. Mijn ventje weet al hoe laat het is als ik de Prym tang bovenhaal ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n leuke fotoreeks! En de polo's ook natuurlijk, ik vind ze zonder kraagje leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi, veel beter dan polo's met een kraagje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hele mooie shirts, zo zonder kraagje hebben wij ze ook het liefst. En wat een gepruts, zo'n sluiting; ik maakte die een keer van geweven stof in een jersey shirt, dat was veel makkelijker.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zalig, allebei! Toffe twinning met de mannen!

    BeantwoordenVerwijderen