vrijdag 22 april 2016

Flowers of Liberty



Op een zonnige donderdag genoten Judith en ik van een dagje Gent. We waren uitgenodigd voor de opening van de Floraliën, dat terugkeert naar zijn roots in hartje Gent. 


Bloemen kijken deden wij in stijl, elk in onze fleurige, zelfgemaakte outfit. Ik stak nog rap even een bloesje in elkaar de avond en ochtend voor het event. Gelukkig is de Donna blouse uit de laatste LMV een eenvoudig en stijlvol model.  



De ontdekkingstocht door Gent begon met Japanse bloemenpracht, het gastland van deze editie. We kwamen onderweg ook enkele rare vogels tegen. Als ik mij niet vergis was deze aaibare, pluizige vogel de zijdehoen.


Dit bloesje voelt trouwens als zijde op mijn huid. De prachtige Liberty stof is zo zacht en licht en van een super kwaliteit. De stof werd onder andere gebruikt in de Fred & Ginger collectie en ik kocht ze bij Bambiblauw. Ik droomde al lang van een echte Liberty blouse dankzij haar inspirerende creaties. 


De Donna blouse trok meteen mijn aandacht door de leuke omgeplooide mouwtjes en de hippe high low zoom. Ook het naaien ging vlot op het smalle onzoomen na. Ik denk dat het rolzoomvoetje voor de naaimachine toch een handige investering zou zijn. Als iemand daar ervaring mee heeft, hoor ik het graag.


Skinny jeans en een mooie blouse erbij, meer moet dat niet zijn. Alhoewel bijpassende schoenen de outfit helemaal afmaken, maar dat hebben we ons serieus beklaagd. Sneakers waren een betere keuze geweest om heel het Floraliën parcours af te leggen.


Nog enkele kleurrijke bloemenplaatjes om de fotograaf in u warm te maken voor de Floraliën. Als dat u niet kan overtuigen, dan kan ik u nog vertellen dat De Stoffenkamer zich vlakbij het parcours bevindt ;-)


Judith, het was een fijne namiddag, die zeker voor herhaling vatbaar is. Wie nog leuke adresjes weet in Gent, wij komen zeker terug!


Patroon: Donna blouse uit LMV
Stof: Liberty of Londen Oxford blue bij Bambiblauw
Floraliën: van 22 april tot 1 mei te Gent




21 opmerkingen:

  1. Wauw prachtig! Die blouse is ook het eerste dat ik wil naaien uit de nieuwe lmv. Ook helemaal mijn stijl. En een liberty lijkt mij een goeie optie. Bedankt voor de inspiratie :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben nog aan het denken dat ik snel eens dat bloesje zou willen maken en in die tijd dat ik het denk, zit het bij jou al in elkaar. Wonderschoon stofje gekozen! En ja, als ik tijd heb, maak ik het ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga hem ook maken. Ooit. Eerst de LMV kopen natuurlijk 😁

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En in 't echt nog mooier! Bedankt voor de leuke namiddag! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja das zo'n schoon stofje he, staat u goe!! En hoe valt het qua maat?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! Maat valt aan de ruime kant zoals gewoonlijk bij LMV en had mss een paar cm moeten verlengen.

      Verwijderen
  6. Wat een tof duo zijn jullie, ik zie het graag uw bloesje, en ik lees nog liever dat het rap in elkaar steekt die donna!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauwie ! Wat een mooi bloesje in een prachtig kleurenpalet ! Staat je héél goed !
    Wij gaan de Floraliën ook bezoeken ... mijn ventje staat er met zijn bier ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waaw, keisnel maar vooral keimooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n rolzoomvoetje is de moeite vind ik. In het begin wel wat prutsen om het te leren, maar eens je ermee weg bent... Ik heb als oefenwerk een paar zakdoeken (jawel :p) gemaakt :D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helemaal weg van je bloesje ♡. Lmv heb ik al in huis, nu nog wat tijd vinden ...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. dat bloesje staat hier ook gepland, het stofje heb ik wel nog niet dus nog eventjes geduld voor mij.
    echt een heel mooi bloesje, je straalt erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooooooooooooh, keikeitof zeg!! zo'n schone blouse en al helemaal in die stof! het patroon was me ook meteen opgevallen en staat absoluut op mijn naailijstje!! jullie vormen een tof duo!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik denk er ook over om er eentje te kopen. Voor mijn machine bestaat het in 2 en 4 mm. Wat ik echter niet zie op de foto is of dat voetje de naad 2 keer oploopt.Als het slechts één keer is, dan gaat dat toch rafelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik denk er ook over om er eentje te kopen. Voor mijn machine bestaat het in 2 en 4 mm. Wat ik echter niet zie op de foto is of dat voetje de naad 2 keer oploopt.Als het slechts één keer is, dan gaat dat toch rafelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik naai zo goed als nooit iets voor mezelf, waardoor ik dus maar zelden Liberty op mijn eigen vel voel, maar deze bloes doet me zin krijgen om hier toch nog eens tijd voor te maken.
    Wist je trouwens dat de helft van de kussentjes waarop jullie zitten in de Awel-tuin op de Floraliën van onder mijn naaimachine komen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een mooi compliment en dat van mijn Liberty inspiratie bron zelf :-) Zeker tijd maken voor jezelf! En zo tof van die kussentjes!

      Verwijderen
  16. Oh jij maakte hem ook. Leuk exemplaartje! Stofje past supergoed bij de uitstap. En die rolzoomvoet, het lijkt me toch de moeite om aan te kopen. Zuchten dat ik doe bij dat smalle omzomen ;)

    BeantwoordenVerwijderen