donderdag 17 maart 2016

Seamstress in the spotlight at Sewaholic


Today's post I'll write in English, because I'm a guest at Sewaholic, the famous Canadian sewing pattern company. To my suprise I received an email, saying that they spotted my Pedrell blouse. Caroline asked if I'd like to participate in their series "Seamstress Spotlight". Off course, I would looove to, was my obvious answer!


I have been a fan of Sewaholic patterns right from the start of my sewing career. The first selfish sewing post I ever blogged was about the Cambie dress. O my, a lot has changed since then, but not my love for Sewaholic patterns. This reminds me, next week is my two year blog anniversary and I have a treat in mind for you...

 

Back to the Pedrell blouse, the perfect blouse pattern, that I've been searching for a long time. My first version in knit fabric with the double ruffle option was a hit. I immediately made plans to make a second one in a delicate lightweight cotton fabric.

 

For this blouse I choose the pleated sleeves, which are attatched between the princess seams. It's a really original sleeve I've never sewn before. The pattern advises a fabric with a nice drape and this is indeed necessary with this kind of sleeve I think.


Hop over to the Sewaholic blog to read my interview and thanks a lot for inviting me!


Pattern: Pedrell Blouse by Sewaholic patterns
Fabric: Editex collection bought at Stitch & Co Mechelen

23 opmerkingen:

  1. Echt gaaf! Naar aanleiding van je vorige pedrell blouse heb ik het patroon ook gekocht. Heb je deze in dezelfde maat gemaakt? Maakt dat uit, rekbare stof of niet?

    Lisette
    blogliesje.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een goede aankoop ;-) Ja, ik maakte twee keer dezelfde maat, rek of geen rek maakt niet uit.

      Verwijderen
  2. Knap!!
    Ik heb die stof ook aangeschaft en nu doe je me twijfelen hoor wat ik ga maken, voor mij of de dochter :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Selfish sewing! Dochters groeien zo snel, jij gaat er langer van genieten ;-)

      Verwijderen
  3. Wauw, wat leuk dat je mag meedoen aan hun blogtour! Knappe blouse opnieuw en i looove pink ♥ :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalig stofje hé, ik zag en was er weg van (maar toch niet gekocht, nee, nee, dat mocht niet want ik was mee om iemand anders te adviseren).
    De mouwtjes moest ik even aan wennen, maar dat wennen gaat snel, want ze kunnen me nu al bekoren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke foto's! Zalig om naar te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Staat je super, leuk om die oude posts te zien ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig! En die afwerking is helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow wat gaaf om zo even virtueel de oceaan over te steken! En nog eens zon mooie blouse :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi blousje! En dat stofje is ook zo mooi! Leuk zeg die mouwtjes en origineel

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die mouwtjes zijn echt de max! Super mooi! Ik vond de vorige al geweldig, nu moet ik me weer inhouden of er ligt weer een patroontje bij op de stapel… echt tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw, Sylvia. Die mouwen zijn zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. daar sta jij nu eens keigoe mee, met dat bloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh ik moet de kwijl hier even afvegen. Of te, wat geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh ik moet de kwijl hier even afvegen. Of te, wat geweldig mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik had hier nog niet gezegd hoe wauw ik je Pedrell Blouse vond of wat? Helemaal onder de indruk. Het staat jou perfect, heerlijk stofje ook!

    BeantwoordenVerwijderen