donderdag 3 maart 2016

Miss Madeline van Mind the Whale




Riet van het creative bedrijfje Mind the Whale maakte een patroontje, nog tem 25 maart integraal ten voordele van Madeline De Stoffenmadam. Zo'n mooi gebaar dat verdient een bloemetje!


Miss Madeline biedt verschillende opties van jurk tot topje met halter- of ruglus. Ik viel meteen als een blok voor de ruglus, origineel en prachtig passend bij haar zachte peuterschoudertjes!


Het topje wordt quasi op maat gemaakt, zodat de aanwezigheid van de dochter een vereiste is bij het naaien ervan. Het gevlochten lint en de rug met elastiek passen dan ook perfect aan. Ik koos ook voor de optie "peuterbuikje" en ben heel tevreden met deze pasvorm.


Het prachtige stofje is van de nieuwe collectie van Elvelyckan design en ik kocht het bij Petite Couture. De vlecht maakte ik met een restreep van dit project. Vlechten dat was al een eeuwigheid geleden, maar nu ik de smaak te pakken heb, mag de dochter zich "verheugen" op gevlochten haren. Nee, voorlopig roept ze steevast "auw pijn" als ik nog maar met een kam in haar buurt kom.


Poseren daarentegen gaat tegenwoordig helemaal vanzelf met als gevolg teveel keuze uit al die foto cuteness :-) Volhouden, de laatste 3 foto's en u bent erdoor #sorrynotsorry.


We hopen dat het snel blote-schoudertjes-weer wordt! Uiteraard beschermt met een dikke laag factor 50 zonnecrème ;-)



patroon: Miss Madeline van Mind the Whale
stof: Humingbird Pink bij Petite Couture
Jeans short: Zara


23 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ik zie die rugoptie ook heel graag. Ze doet het goed, dat poseren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Optie peuterbuik, haha, dat is zo Riet! En jouw resultaat is zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig resultaat en ik heb helemaal geen probleem met deze overload aan foto's gezien de dochter zo'n supermooi model is! Helemaal fan van het patroontje en in het bijzonder van jouw versie! Helaas geen peuterbuikjes meer in huis... Ik koop het vandaag nog aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind ze echt het mooist als topjes! En ik heb net hetzelfde stofje besteld. En ik zag net wat een goede keuze dat was ;) Mooi Sylvia! En wat een tempo jong.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo schattig... zowel de het topje als het model!! Laat die foto's maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schattig dametje! En ze staat er super mooi mee. Ik denk dat ik het patroontje toch ook eens ga aanschaffen. Maar heb nog zoveel niet-gebruikte patroontjes thuis liggen. Luxeprobleem :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Suuuper! Ik had - met dit niet zo zomerse weer - niet zo snel actie verwacht met Miss Madeline. Zo mooi met dat shortje ook! Blij. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook heel blij met je patroon, het doet echt dromen van zomer!

      Verwijderen
  8. Optie peuterbuik is hier ook echt nodig, super leuke versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Och gij, en Lilith wil zoooo graag vlechtjes allerhande, wat met haar krullen amper lukt. En die optie peuterbuik, hoe heerlijk is dat :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Optie peuterbuik is hier ook echt nodig, super leuke versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super cute! En haar haartjes zijn al zo lang! Ik koop het patroon zeker ook nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een heerlijk zomers maaksel!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi! Ik hou van het patroon en ben zooo verliefd op de stof. Echt mooi project! Ik help hopen op zonnig en warm weer. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo mooi! En dat zachte stofje staat haar zo mooi. Laat de zomer maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo schattig! En wat heerlijk dat het in elk geval op mijn computerscherm alvast zomer wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Suuuupertof!! Ik kocht het patroontje nadat ik het gisteren op Facebook bij jou zag, en nu ik de hele post lees, ben ik er nog blijer mee, vooral die optie peuterbuik gaat hier ook echt van pas komen! Keitof! En zalig dat ze zo poseert, dat is hier vooralsnog een kleine ramp...

    BeantwoordenVerwijderen