woensdag 30 maart 2016

De twijfel sweater


De eerste buitenfoto's zijn een feit, eigenlijk al enkele weken geleden gemaakt op de eerste warme lentedag. De reden dat dit truitje maar niet op de blog geraakte, was mijn twijfel of ik alsnog sterretjes zou flocken op het bovendeel van het voorpand. Op naaien-voor-vriendinnen waren de meningen verdeeld :-))


Uiteindelijk vertrouwde ik op het oordeel van enkele van mijn stijl idolen, die resoluut kozen voor "keep it plain & simple"! En ik moet zeggen, ik ben uiteindelijk helemaal overtuigd!


Ik vertrok van het patroon van de basis sweater uit SVDHZ2, verknipte het voorpand en voegde een elastische paspel toe. Mijn mosterd haalde ik bij het geweldig, inspirerende mama en dochter merk Blune Paris


Buitenfoto's zijn een stuk moeilijker dan mijn standaardfoto's voor de witte muur. De zon en zijn schaduwen vormen een uitdaging. Ik zal mij nog eens moeten verdiepen in mijn favoriete fotografie boek shoot om het licht op haar lieve gezichtje helemaal perfect te krijgen.


De sweaterstof is een terry french met een streelzachte binnenzijde. Ik kocht ze bij de uitverkoop van Mondepot aan 50% korting. Wat een koopje, hier gaat ze nog veel speelplezier aan beleven!


Patroon: SVDHZ2 met eigen twist
Stof: Mondepot


28 opmerkingen:

  1. Ik was helemaal aan het smelten bij de prachtige trui en de prachtige dochter tot ik *wacht eens efkes* mijn eigen naam zag verschijnen onder het kopje stijlidolen?! Slik, wat een eer ;-) Ik ben nog steeds helemaal overtuigd van P&S, en ik ben blij dat jouw mening mee overstag ging!
    En wat de foto's betreft: ik doe juist de omgekeerde beweging. Na jaren buitenfoto's oefen ik mij nu op het verkrijgen van exact het juiste wit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals jij patronen uit de losse pols weet te tekenen, dan heb je de vermelding "idool" volledig verdiend!

      Verwijderen
    2. En te denken dat dat wederzijds is :-) Jij hebt zelfs een commercieel patroon op jouw naam staan!

      Verwijderen
  2. Super goede beslissing om zo te houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik val hier bekan van mijn stoel... Wat een eervolle vermelding 💕 De trui is op zich mooi en heeft niets extra nodig. Daar ben ik nog steeds van overtuigd - en het staat lila beeldig (maar dat kind staat ook met alles dus mss is dat geen referentie... 😉)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! De vermelding is meer dan terecht, you've got style en ik ben fan!

      Verwijderen
  4. Ik vind die roze paspel voldoende. Meer had teveel geweest denk ik. Goed gekozen dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heerlijk speelgerief! en ik vind ook dat dat leuke accent dat je toevoegde door het voorpand te verknippen alle aandacht verdient en dus geen extraatjes nodig heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat lijntje op het voorpand komt prachtig tot zijn recht zo. Je stijlidolen hadden volkomen gelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker niet twijfelen, supermooie sweater!
    Missknitandsew.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O zo tof! Daar gaat ze kei veel plezier aan beleven.
    Ik vind buitenfoto's ook makkelijker. Of, ik denk dat ik dat makkelijker vind, beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super, inderdaad soms is eenvoudig toch echt mooier

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heeeeeel erg mooi hoor!! Ik zou er zeker ook niks op geflockt hebben, dit is zooo schoon, eenvoudig maar net dat tikje extra door die lijn, echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Helemaal perfect zoals hij nu is! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het is helemaal perfect! De juiste keuze gemaakt ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig truitje, het staat haar super!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super mooi! Simpel, maar toch oh zo schattig. Je moet er maar op komen he!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Oh, zalig truitje! <3 voor plain & simple!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooi! En leuk, die verknipping zo :) Goed geweest het zo te laten, het hoeft niet altijd veel idd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Helemaal perfect. Simplicity rules. Zou bij vele mama's en kindjes straf goed scoren!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Helemaal goed zo, less is more!
    Dat het een superzacht stofje is kan ik beamen, ik was namelijk getuige van jouw aankoop toen bij Mondepot. Jij gaf me nog raad i.v.m. de stofkeuze voor de Susanne. Het bewuste stofje wacht nu op een andere bestemming :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha, zo grappig! Ik kocht het bewuste stofje ook en verwerkte het dit weekend ;-)

      Verwijderen