woensdag 17 februari 2016

Schoenen zochten jurk


Er was eens een paar schoenen, heerlijke vrolijke botjes, op zoek naar een bijpassende jurk. Heel wat opties hingen in de kast, de mint kleur is hier in huis goed vertegenwoordigd. Zo'n mooie botjes verdienden echter een splinternieuw handgemaakt exemplaar!


In december bij het uitkomen van de nieuwe collectie soft cactus kocht ik al een lapje in de ideale kleur. Ik bestelde bij Madeline de stoffenmadam voor de vreselijke brand. Ondertussen zijn ze gelukkig al volledig terug operationeel en wist je dat je ook in Vilvoorde kan laten leveren.


Het werd een Jill jurk uit LMV, een eenvoudig en tof patroon. Ik maakte maat 2 jaar, maar LMV kennende verlengde ik tot maat 98, ook al meet mijn kleine miss amper 90 cm. Je ziet dat het verlengen nodig was om nog een beetje zedelijk de zomer door te komen.


Aan de mouwen voegde ik extra naadwaarde toe om een valse omslag te maken. Ik gebruikte hiervoor de handleiding van de Cisse broek van Zonen 09. Deze truc ga ik nog toepassen.


Lila deed de jurk meteen met plezier aan: "Mooi mama, Lila aandoen" zei ze. Er staan dan ook honderden schattige konijntjes op!


Patroon: Jill jurk uit LMV
Stof: Rabbit race van Soft cactus bij Madeline de stoffenmadam
Schoenen: Manuela de Juan bij Raaf en Vos
Sokjes: Fred & Ginger
Peer lampje bij Litte Wannahaves


37 opmerkingen:

  1. Ik weet niet wat eerst te bekijken! Zoveel moois in 1 blogbericht! Super combinatie van een super schattig kind (nog altijd jaloers op de haren haha), een prachtige jurk, heerlijke kousjes en top schoenen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die haren blijven maar groeien. Bij jouw dochter ook heb ik gezien ;-)

      Verwijderen
  2. Zo mooi! Ik denk dat ik dat patroontje ook nog eens uit de kast haal, blijft een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat super mooi, ik ben fan van mint, maar we hebben eigenlijk niks in die kleur..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe mooi allemaal... ik ga het patroon ook eens uittesten, denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh zo schattig die konijnen op dat kleedjes.Hier nog eentje die fan is van groen.Die schoenen en dat lampje ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allemaal om ter mooist! En bedankt om me nog eens aan dat patroon te laten denken. Dat is toch zo een schoontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, zo mooi! Van dit jurkje zag ik er nog niet zo veel Ze staat prachtig met mint. En die peer, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik nam vandaag ook eindelijk eens foto's van de Jill jurk die ik onlangs maakte :), echt een leuk patroon hé! Ik val in herhaling maar je dochter groeit enorm elke keer dat ik een foto van haar zie haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooooh! De jurk, de schoentjes, jouw mooie meid! Alledrie om te stelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik zag het al passeren, ben helemaal fan! Alles past perfect samen. En wat een schattig snoetje! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw! Complimenten voor de complete outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo veel schoons! Prachtig!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo veel schoons! Prachtig!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. och hoe mooi! Ik vergat onlangs die jurk te verlengen voor nena en ja, onzedig kort dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wow wat prachtig mooi! En je overtuigde me nu toch met het stofje..ik twijfelde en bestelde laatst eerst de gele, maar die mint..love it! Weet je of dat patroon ook ergens los te koop is?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee, eens checken op de website of bij veritas?

      Verwijderen
  16. Bij LMV ben ik na enkele onzedige exemplaren al geleerd... ik verleng bijna standaard ondertussen ;)
    Gelukkig kan dat bij van die vrolijke kleine dames nog niet zoveel kwaad, zie ze stralen!
    #hoe-zit-dat-daar-met-die-sweater ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Héél erg mooi. Ben er op slag verliefd op. Zowel het jurkje, als de stof als de peer. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Mooi! Prachtig kind, prachtig kleedje, prachtige foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ze is om op te eten! Die eerste foto, zo schattig! Supermooi jurkje én laarsjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ze is om op te eten! Die eerste foto, zo schattig! Supermooi jurkje én laarsjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. die laarsjes, wow, wat een vondst! Natuurlijk verdient dat zijn eigenste matchy jurk! top!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Oh die botjes, je hebt zeker de mooiste uitgekozen. En dan nu maar blijven assortietjes naaien, zoals dit superschattig jurkje voor een superschattig meisje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Zoektocht geslaagd, schoenen ;-) Prachtig geheel <3

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Allé je deed het weer :-)! Just perfect ... een plaatje

    BeantwoordenVerwijderen
  25. ooooh, zo mooi zeg!!! dat stofje heb ik hier ook liggen, zo'n schoontje! nu ik dit zie denk ik dat ik er ook maar eens iets voor de dochters in moet maken :-) En die laarsjes: waaaauuuuuuw!!!! en de kousjes ook natuurlijk :) en al de rest ook. Misschien had ik dus wel gewoon kort kunnen zijn en enkel 'waaaauuuuw' zeggen voor alles ;-)

    BeantwoordenVerwijderen