donderdag 11 februari 2016

I scream for icecream


Het eerste lentejurkje voor Lila is een feit. Ze maakte een groeispuitje door, het perfecte excuus om nog veel nieuwe jurkjes te naaien.


Zoals u al her en der kon lezen heeft het Tinny patroon de neiging om te blijven rondslingeren. Zo ook hier lag er toevallig nog Tinny in maat 2 jaar. Toen nog te ruim, nu helemaal perfect passend. 


Ik gebruikte Tinny als basis en voegde een gerimpelde strook toe op de voorzijde, naar het idee van een jurkje dat nu in de winkel hangt bij Fred & Ginger. 
  



Het zonnetje door het raam geeft haar duidelijk energie, zie haar eens dansen.


Het vrolijke ijsjesstofje vond ik in de ronde prijzen bak bij Veritas. De kleurtjes passen perfect bij de bolletjes cardigan, die ze al in haar kast had hangen.


Als beloning voor de fotoshoot geniet Lila van een zelfgemaakt waterijsje!


patroon: Tinny dress van Straight Grain
Stof: Veritas
Cardigan: FUB bij goldfish

35 opmerkingen:

  1. Dat lachje bij haar ijsje :-) Zalig gewoon! En een prachtig kleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niet alleen haar ijsje was aan het smelten, maar ik ook :-)

      Verwijderen
  2. Dat jurkje is een toppertje! Het doet nog meer verlangen naar de eerste zomerse dagen... En die foto's: zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Voor die vrolijke meid zóu je toch álles doen hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal in haar nopjes precies :-), niet moeilijk met zo'n mooie jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg! En wat is die aan het groeien de laatste tijd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zaaaalig zomerjurkje! En die strook vooraan is geweldig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heerlijk jurkje!! Kan niet wachten om ook weer wat voor de zomer te naaien...nu nog tijd vinden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een juweeltje (de dochter en het jurkje ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Happy dress! Ik vond dat ook een ideaal stofje voor mijn Hellemieke maar uiteindelijk niet gekocht. Beetje spijt nu want deze is echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Happy dress! Ik vond dat ook een ideaal stofje voor mijn Hellemieke maar uiteindelijk niet gekocht. Beetje spijt nu want deze is echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De vrolijkheid spat hier van mijn scherm.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een ontzettend leuk jurkje! (en waar is dat kleine prulleke gebleven?!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat fijn om de lente zo binnen te zien komen tijdens deze druilerige dagen!!!! dat gezichtje maakt je dag toch echt wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze had er duidelijk zin in ;) Heel mooi! Ik heb dat stofje ook een paar keer vast gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Bij foto 1 dacht ik: dit kan ze gewoon in de rekken van F&G gaan hangen, niemand zal het merken! De stof, de Tinny, jouw rimpeltoevoeging: top!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh echt een mooi kleedje, idd precies recht uit de winkel 😊

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig jurkje!! Brengt mij al helemaal in lentestemming, ondanks het weer. En een zalig patroon hè, die Tinny?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig jurkje!! Brengt mij al helemaal in lentestemming, ondanks het weer. En een zalig patroon hè, die Tinny?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Jouw meid tovert hier spontoon een hele brede glimlach op mijn gezicht. Haar vrolijkheid werkt aanstekelijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie jurk heeft die schattige dochter van jou! Leuke woordspeling ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig! Zowel de stof, het patroon als de dochter! Wat een lief meisje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. ze loopt er echt in te blinken !
    super leuk jurkje

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een super tof kleedje,laat de zomer maar komen,samen met heel veel zelf gemaakte ijsjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige lach heeft je dochter toch!! (en prachtig kleedje natuurlijk!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oooooh, helemaal om op te eten, alles en niet in het minst die überschattige dochter van jou!!

    BeantwoordenVerwijderen