maandag 8 februari 2016

Florence Flair maxi skirt: Urban style by Eva Maria


"Mama, jij bent precies een echte prinses" zei de zoon bij het zien van deze rok. Zoontjes kunnen mama toch helemaal betoveren met hun lieve woorden. Ik geniet ervan zolang dat het blijft duren :-)


 Meteen op de booklaunch was ik ook betoverd door het boek van Eva. Er is zoveel uit Urban Style dat ik graag wil maken voor mezelf. Ik begon met een supersnel project met een maxi resultaat.


De Florence Flair maxi skirt heeft brede plooien in plaats van de gebruikelijke rimpels en valt hierdoor heel mooi. De rok wordt volledig op maat gemaakt en is perfect van lengte - geen gestruikel op de trap.


De stof is een soepele viscose, die zijdezacht aanvoelt aan de benen. De elastiek gekocht op citytrip in Berlijn, maakt het geheel helemaal af. En voor de koudere lentedagen ideaal te combineren met een oversized cardigan. Laat de lente maar komen!


Patroon: Florence Flair maxi skirt uit Urban Style by Eva Maria
Stof: Aqua factor van Free spirit fabrics gekocht bij petite couture
Elastiek: Frau Tulpe in Berlijn
T-shirt met brillen: Sissy Boy in Antwerpen


47 opmerkingen:

  1. Keimooi!
    Staat je goed. Nu waarschijnlijk aan het hopen dat het snel beter weer wordt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Keimooi!
    Staat je goed. Nu waarschijnlijk aan het hopen dat het snel beter weer wordt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hiernaar keek ik uit want ik zag al een foto op Instagram! Prachtig, echt! Ik wil ook vanalles maken uit dat boek, en deze rok staat hoog op mijn verlanglijstje! Oooooh laat de zomer nu maar komen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Instant zomergevoel deze rok en zo snel klaar!

      Verwijderen
  4. Oké nu ben ik helemaal overtuigd om het boek te kopen.
    Prachtige rok, laat de zomer maar snel komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat roept 'lente' inderdaad! Het staat je prachtig, en zo mooi gecombineerd <3!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja! Perfect! Eenvoudig en zeer mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Staat je dan ook heel schoon he, de zoon heeft smaak

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben helemaal verliefd....
    Dankje voor de lieve woorden! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook helemaal verliefd op deze rok, net zoals de zoon :-)

      Verwijderen
  9. Wauw!! Supermooi :)
    Maar euh ... Tot welke maat gaan de patronen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die staat hier ook met stip op één om te maken. Jouw versie is alvast een goede inspiratie. Heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Die kleur is echt prachtig, staat je super!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Staat je prachtig! Ik krijg erdoor al veel zin in zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb ook al enkele projectjes aangeduid in het boek en dit is er 1 van. Er staan zoveel leuke dingen in. Maar als ik dit zie krijg ik de neiging om deze toch naar voor te schuiven in de to-sew-line :)
    Echt prachtig, staat je enorm mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Waw! Ik was al weg van de kleur en de elastiek toen ik je foto zag op IG, maar nu ik hem in zijn volle glorie zie... verliefd! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh, ben je bij Frau Tulpe geraakt? Jaloeeeees ikke! :-) Staat je super, deze outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi ! En de elastiek doet het hem helemaal in deze combinatie. Top gestyled !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Staat je schitterend! Frisse kleur ook, dat wordt ongetwijfeld een topper in je kleerkast deze zomer!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zag de foto al passeren op instagram. Een outfit waar ik alleen maar kan van dromen met mijn kleine gestalte. Kortom 't staat je beeldig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Waaaauuwww! Echt prachtig! Helemaal fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Tof gemaakt,heerlijk boek,hé!Het wordt dringend tijd dat ik er ook eens uit maak ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De zoon heeft gelijk, het staat je super!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh mooi, hij staat je prachtig! Ik heb een Sunny pants gemaakt van dit stofje maar heb hem nog niet gedragen, voor mij toch wat fel van kleur...

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een schatje die zoon, en wat een knappe rok! Ik maakte nog nooit een maxi rok, ik ben bang dat dat mij echt niet gaat staan omdat ik zo groot ben. Bij jou staat het super!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. amai die staat je beeldig ...zo mogen er nog volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Het staat je heel mooi. Zalig zo'n rok op warme dagen!

    BeantwoordenVerwijderen