zaterdag 20 februari 2016

Feeling minty


Mint is dit seizoen duidelijk mijn favoriete kleur, alleen MDH ontsnapt er voorlopig aan :-) De mint tint van de chat chocolat stoffen is prachtig en ik koos voor de zoon assorti met mijn Dusty top.


Het patroon is opnieuw de Billie hoodie, die hier graag en vaak gedragen wordt. Ik had een duwtje in de rug nodig van haar om er aan te beginnen, maar eens op dreef was deze sweater af in no time.


De kap dubbelde ik met het laatste restje van mijn topje, it was meant to be. Deze extra mooie stoffen verdienden een extra propere afwerking volgens de geweldige tip van haar


De hoodie werd volledig in elkaar gestoken met de overlock, maar alle naden werden netjes doorstikt.  Marleen gaf mij de tip om dit te doen met de zigzag steek met een breedte van 0,5. Zo lijkt het net een rechte steek, maar met genoeg rek. Deze truc ga ik nog toepassen, bijvoorbeeld voor de Lila dress.


Patroon: Billie van Zonen 09
Stof: Copper Delight sweat van Chat Chocolat bij Mondepot

Nog enkele twinning selfies wil ik jullie niet onthouden <3


25 opmerkingen:

  1. Oh zo mooi, de moeder zoon foto's.
    Het kleurtje gaat ook je zoontje goed af. En sorry, maar nu vind ik echt dat je husband ook in een mintkleurtje moet gedoopt worden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal de husband zeggen dat het echt moest van jou :-))

      Verwijderen
  2. Heel mooi, seg! Ik zou die,kleur niet direct voor een jongen kiezen, maar het stáát hem, zeker in combinatie met die rode broek. Zo zie je maar dat wat out of the box denken een knap resultaat kan geven. En die foto's van mama en zoon, zo vertederend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Ik ga dat ook eens proberen met dat doorstikken op die manier ... :-)

    http://tussensoepenpatatten.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super mooi !! Zalig zo assorti met je zoontje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap! De voering van de kap maakt het echt af!
    Ik vertrouw enkel overlocken niet qua stevigheid en naai dus eerst braaf met een gewone naad om vervolgens af te werken met de overlock... goeie tip om te doorstikken!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat mooi! Leuk dat je voor de kap een bijpassend stofje koos.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die staat keischoon met die kleur! Super trui!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die laatste foto, zo mooi! En jullie staan beide prachtig met de kleur :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo'n mooie afgewerkte trui! En die muntkleur staat prachtig bij jullie blonde haren :-) Ik heb al spijt dat ik die stof niet gekocht heb bij het zien van dit moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoe mooi ! Ik wist gewoon dat deze prachtige stof een mooie sweater zou opleveren. Blij dat jouw zoon zich wel comfy voelt in deze sweater ! Hij is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe mooi ! Ik wist gewoon dat deze prachtige stof een mooie sweater zou opleveren. Blij dat jouw zoon zich wel comfy voelt in deze sweater ! Hij is prachtig !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Supermooi!
    En mooie foto's samen met de mama.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap! Deze stoffen liggen hier ook te wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat zijn jullie mooi. Beiden staan jullie zo goed met mint. En dat doorstikken, dat heb ik nog nooit gedaan maar het ziet er super netjes uit bij jou ... maakt het zo echt af. Onze 2 jongens samen dat zou ook een mooie foto zijn ... zo 2 andere types met hun chatchocolathoodie aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zalige twinning! Die stofjes zijn echt de max. Dat van die doorstik-steek moet ik onthouden. Meestal doe ik het gewoon niet bij een kap...

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooi en hier ook helemaal fan van 'mint'! Wat mij betreft de mooiste kleur die er bestaat! Bedankt voor de tip ivm met het doorstikken! Eentje om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Knap! De kleur staat hem idd heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Die kleur is perfect voor blondjes met blauwe ogen! En zo tof dat beide stoffen zo mooi samengaan, dat is echt leuk aan de Chat Chocola collectie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Keischoon!! Past hem perfect!! En zo schoon, de mama-zoon foto's! Bedankt ook voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een vraagje: ik ben een beginnend naaister en heb je patroontje van het tricotkleedje overgenomen. Ik vind het zo mooi voor mijn kleindochter. Alleen begrijp ik de test vak 3x3 niet echt. Mijn mailadres voor antwoord is: roelandtspatricia@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen