zaterdag 27 februari 2016

Berlijn & Newcastle cardigan


Eind januari gingen we enkel dagen naar Berlijn. MDH droeg er zijn kerstcadeau, zo geraakte dit naaisel en de citytriptips alsnog op de blog. 


De Newcastle cardigan van Tread & Theory trok mijn aandacht bij haar. Ik dacht meteen deze cardigan kan zowel casual als gekleder met een hemd eronder. Dat was buiten MDH gerekend, zijn eerste commentaar was "te groen" en "dat kan ik op het werk toch niet dragen". 


Ik gebruikte sweater van super kwaliteit van Lily Balou in een volgens mij zeer draagbaar groen. De accenten zijn blauwe sweater met structuur erin, beide lappen kocht ik bij Mondepot. De mooie vintage knopen zijn een cadeautje van Marte. Volgende keer ga ik er 6 knopen aanzetten ipv 5, zodat de cardigan mooier sluit. Ofwel moet ik een maatje groter maken, dan deze maat L zonder aanpassingen.


Uiteindelijk is de cardigan voor vrijetijdsactiviteiten toch al veel uit de kast gekomen. Hij staat dan ook gekreukt op de foto's, getrokken bij de Berlijnse muur.  Meer leuke plekken in Berlijn vind je hieronder!


Frau tulpe: een eindeloze keuze aan leuke stoffen en fournituren, onder andere deze elastiek.


Bikini Berlin: het hipste shoppingscenter van de stad met vele trendy pop-up winkels.


Idee Berlin: de creative afdeling van het klassieke KaDeWe shoppingcenter met een uitgebreid aanbod aan stoffen, wol, papier, knutselgerief, enz.


Käfer restaurant op het dak van het Reichstag gebouw, het Duitse parlement. Op voorhand reserveren is een must en zonder een passage door de metaaldetector kom je er niet in.


Eén van de grootste en gezelligste vlooienmarkten van Berlijn vind je op zondag in het Mauerpark.


Eindigen doen we met grappige Berlijnse street art!

14 opmerkingen:

  1. Leuke cardigan en geen idee wat er mis is met groen op het werk maar wel een goed excuus om er nog 1 te vragen natuurlijk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als hij er nog eentje vraagt zal het zeker grijs, donkerblauw of zwart moeten zijn ;-)

      Verwijderen
  2. ooh, schoon!! ik pin 'm opnieuw, die bij Marte pinde ik ook al, ik denk dat ik het patroon dus eens ga aanschaffen :-)
    en Berlijn: aaaahhhh LOVE IT!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha, die mannen en hun reacties op onze maaksels ... zóóó herkenbaar ! (hoeveel keer heb ik hier niet al gehoord "daar kan ik toch echt niet mee gaan werken !") Maar ik vind hem heel geslaagd en die groene sweater is héél draagbaar ... ligt hier ook nog te wachten.
    Zeg maar dat hij er heel mooi uitziet in zijn cardigan !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die mannen toch, allemaal even klassiek blijkbaar. Hele mooie cardigan, en Berlijn zit duidelijk in de lift!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mannen en kleuren... ook hier herkenbaar... Maar toch mooi ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tof Sylvia! Hoe meer hij ze op het werk draagt hoe vaker in jullie vrije tijd, en dan heb je er zelf ook meer aan hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Soms moeten ze maar eens uit hun comfortzone stappen hé, die mannen! Maar ik zou hier net dezelfde opmerkingen krijgen, vrees ik! Ik vind jouw combi nochtans heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Ik zou deze toch ook eens moeten voorleggen aan het ventje, want hij vind het altijd leuk als de trui opengaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. super die trui! En berlijn, staat hoog op mijn to do list!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hele leuke cardigan! Fan van het blauwe accent op de rug. En dat marktje ziet er zalig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke kleurencombinatie! Zeker op een jeansbroek.

    BeantwoordenVerwijderen