woensdag 13 januari 2016

Over goede voornemens en projecten van lange adem


Eén van mijn goede voornemens is projecten afwerken. Met naaien lukt mij dat meestal binnen een redelijke termijn, maar breien is een ander paar mouwen. Deze Florence cardigan was mijn langste project ooit, maar hij is af! Ik heb hem zelf al kunnen dragen met de feestdagen, mijn deadline is gehaald! Dat ik eraan begon in augustus, zal ik voor het gemak even vergeten.


Het was een leerproces dat breien, de Oslo muts en de Kopenhagen sjaal gingen goed, maar de Germaanse toeren uit het boek Jules en Julie voor groot en klein deden me de das om. Julie en Jo hebben me gelukkig uit de nood geholpen, anders was dit breiwerk in een donkere hoek beland. 


Wat dit breiproject ook aanzienlijk vertraagd heeft, was het constante tekort aan gouddraad, zo populair en steeds uitverkocht bij Julija shop. Ik begon met 12 bollen Kid annell watergroen en 4 bollen gouddraad, om telkens met 3 draden watergroen en 1 gouddraad samen te breien. Uiteindelijk ben ik gestrand op 14 bollen watergroen en 7,5 bollen goud. 


Gewaagd voor een eerste groot breiproject, maar ik heb het toch aangedurfd om te mouwen aan te passen. Ze vielen naar mijn smaak te kort en te breed uit. Nu ben ik super tevreden met mijn Florence en nog steeds druk aan het oefenen met breien!


Een tweede goed voornemen voor 2016 is opruimen! Ik heb geen tijd verspild en meteen een lilyenwoody_shop opgezet op instagram. Er zullen stoffen en tweedehands zelfgemaakte en gekochte kleren verkocht worden aan zeer zachte prijsjes. Mijn stoffenkast puilt uit en mijn kinderen groeien als kool, dus het is de bedoeling om heel regelmatig nieuwe artikelen toe te voegen. Wordt zeker volger, dan blijft je altijd op de hoogte. Hier alvast een kleine greep uit het aanbod.



Een derde en laatste goed voornemen is Start to cycle! Samen met MDH plannen we de top van de Tourmalet te bereiken per fiets. De enige sport die ik afgelopen jaar beoefende, is de kids met de bakfiets naar school brengen, met de elektrische bakfiets welteverstaan :-)) Het gaat een grote uitdaging worden... Benieuwd naar jullie goede voornemens!



19 opmerkingen:

  1. ik vind hem echt prachtig, wat een mooie kleuren heb je gekozen <3... (bij mij duurt dat ook zo lang hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooooo !!! Hij (of is een cardigan eerder een zij ?) is af en wat is ie prachtig geworden !!! Zo helemaal jouw stijl !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat houdt me dus tegen om er aan te beginnen... ik ben op voorhand al bang dat ik het niet af maak :-) Hier zwerft nog ergens een halve gebreide trui voor mijn man rond waarvan ik het patroon nergens meer kan vinden! (Oeps!)
    Wel een hele mooie versie die je gemaakt hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heerlijk om te dragen uit, die cardigan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ohlala die trui! De hele outfit eigenlijk. Héél mooi en echt jouw kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ik herken dat van dat breiwerk dat laaaaaaang aansleept, hier is het ook van dat ;-)
    en ik ga eens piepen op instagram en wie weet kopen ook al mag ik niet haha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige cardigan zeker met die gouddraad erdoor! Mooie voornemens voor het nieuwe jaar!Ik ben vooral van plan iets meer te bloggen en te knutselen/naaien...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. prachtige trui! En woowie! wat een uitdaging! Ik duim dat het lukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk vest! En succes voor de trainingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig mooi! Ik ben bezig aan de kleine versie maar die Germanen laten mij ook wachten :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toffe cardigan en veel succes met je fietsavontuur! Hier voornemens ook o.a. fietsgerelateerd, maar toch net iets minder ambitieus dan het beklimmen van de Tourmalet. Klik je vast in die pedalen en gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik had het ook moeilijk met die germaanse toeren bij de Florence van Roos. IK zou ondertussen al weer niet meer weten hoe het moet en terug beginnen vloeken denk ik ;). Hij is heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Knap dat je doorzette en het afmaakte! Breien is gewoon geduldwerk ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die staat je super, die cardigan! Heel mooi! En veel succes met je goeie voornemens. Ik ga al eens een kijkje nemen op je shop. Al zullen de kleertjes hier geen 2de leven vinden wegens te klein (jammer genoeg), maar stofjes, daarentegen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ziet er super uit, kriebelt die niet? Mijn kids vinden alles wat ik brei kriebelen, dus blijf ik zelf over, maar voor mezelf duurt zo'n project weer inderdaad zo lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ga er volgende week aan beginnen,het breien van een Bernadette vest.Hopelijk duurt het niet zo lang ;) en jammer dat je niet direct het goede aantal bollen garen mee naar huis kreeg.Mooi resultaat uit eindelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Erg leuk! En breien duurt nu eenmaal lang! Het proces is even fijn als het product. Het is vooral voor de snellere time-to-result dat ik overgeschakeld ben destijds. Nu heb ik beiden, met zo'n twee breiprojectjes per jaar, die dan lekker lang op de pennen kunnen staan tussendoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen