donderdag 7 januari 2016

Guestpost Lila dress by Blanche85 + give away ateljee p #3

Op deze derde dag van de Lila dress & jumpsuit blogtour heb ik een echte instagram ster te gast! Ik beken, ik ben een Blanche85 addict van het eerste uur :-) Laurence heeft een oog voor mooie stoffen, van klassieke Liberty bloemen tot hippe "I got stripes" prints, overal ter wereld weet ze ze te vinden. De pareltjes die ze van onder haar naaimachine tovert, worden steeds met een uniek gevoel voor stijl gecombineerd tot het perfecte instagram plaatje. Geniet van haar guestpost en kijk op de Compagnie M blog naar het moois van nog 3 andere testers!

First of all: bedankt Sylvia om mij deze kans te geven! Het voelt een beetje vreemd aan om mijn naaisels met zoveel woorden te beschrijven. Als instagrammer doe ik het vaak in 1 slagzin en enkele hashtags…
Maar dus lieve mensen, hier komt ie - mijn alleraller-eerste blogpost #spannend. Het wordt er eentje die volledig toegewijd is aan het fantastisch patroontje dat deze week door Sylvia en Marte gelanceerd werd.


Begin november kreeg ik de vraag of ik het lilajurkje wilde testen voor mijn dochter. Ik heb de matentabel strikt gevolgd en kwam zo uit bij maatje 86. En het past perfect! Aangezien ik een ongeduldig type ben en dus geen tijd had om eerst een testversie te maken, ging ik meteen aan de slag met deze prachtige stof. Ik kon ze op de kop tikken tijdens de braderie in Gent aan het kraampje van Black Balloon. De stof voelt zalig aan. Het verwerken ervan was echter een ander paar mouwen.



(de vingertjes in de mond zijn het gevolg van een uitkomende kies)
Ik koos voor het basisjurkje, maar liet het flapje achterwege aangezien ik de print van de stof niet wilde doorbreken.


De speel-test was met glans geslaagd, al zeg ik het zelf. De opmerkelijke lezer zal gezien hebben dat ik het achterpand van het lijfje in 2 geknipt heb – Ik had maar een heel klein stukje stof en kreeg er geen volledig achterpand meer uit – dat ik ergens verkeerd geknipt heb, kan er ook iets mee te maken hebben natuurlijk.


Tussen kerst en oudjaar maakte ik al snel een tweede versie. Deze keer met een Spoonflower pinguïn stofje dat al meer dan 3 jaar in mijn kast lag. Ik had een aantal tricot stofjes besteld voor mijn zoon, maar toen ze toekwamen bleek al heel snel dat ik de verkeerde kwaliteit besteld had. Deze performance knit is niet echt boy-proof door de glans en de gladheid van de stof. Maar voor een lilajurkje bleek ze perfect te zijn. Ik koos opnieuw voor het basisjurkje, deze keer zonder aanpassingen.


Dankzij de fantastische uitleg van Sylvia en Marte zit het jurkje heel snel en makkelijk in elkaar. Het roll-over systeem om het bovenlijfje in elkaar te steken is echt easy peasy en geeft een fantastisch resultaat. Zeker haalbaar voor beginnende naaisters. En bovendien komen er geen ritsen of drukkers aan te pas! Klinkt als muziek in de oren niet?


Een tip voor mama’s met baby’s met grote hoofdjes: het viel me op dat ik het pinguïn-jurkje met minder gemak over Célestes hoofd kon trekken. De stof is rekbaar genoeg, maar ik denk dat het ligt aan de manier waarop ik de hals doorstikt heb. Bij het eerste jurkje, heb ik een deel niet doorstikt omdat ik geen zwarte lijn door mijn blauwe hemel wou. Daardoor blijf je in dit kleedje een deel met extra veel rek hebben. De halslijn van het pinguinjurkje werd volledig doorstikt waardoor er rek wegviel. Mijn dochter kan het nog altijd makkelijk dragen, maar ik moet iets meer ‘trekken’ met het nodige drama tot gevolg ;-).


Laten we duidelijk zijn: ik ben fan! Er zullen zeker nog versies volgen. Het kriebelt om aan de jumpsuit te beginnen. Tot zondagavond kan je het patroon met korting aankopen op de site van Companie M dankzij de code LILA10. Hou zeker ook deze blog en de compagnie M blog in het oog, want je kan elke dag stofjes winnen.
Een speciale dank je wel aan Sylvia en Marte voor deze leuke opportuniteit.
En dank aan jullie allemaal voor het lezen van deze post.
Lieve groetjes! Laurence - Blanche85

De derde give away is er eentje van ateljee p. De winnaar mag 80 cm tricot kiezen uit één van deze 3 leuke prints. 

a Rafflecopter giveaway

16 opmerkingen:

  1. P_r_a_c_h_t_i_g, die jurkjes! En hier ook een grote fan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Laurence, zeg mij alsjeblief dat 1 van je voornemens voor 2016 het starten van een blog is :)! Wat een fantastische post, mooie foto's, mooie meid, mooie jurkjes die prachtig gecombineerd werden X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha zo lief van jou... zit er jammer genoeg niet in vrees ik... als ik iets doe wil ik het goed doen en ik vrees voor tijdsgebrek en extra stress om genoeg te posten enzo... en fotoshoots met Céleste zijn niet van de gemakkelijkste ;-)
      Maar bedankt voor je lieve woorden! streelt mn ego ;-)

      Verwijderen
  3. Ik ben ook een grote fan, via Instagram. Prachtige foto's en stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh zo leuk Blanche om je eens wat langer te lezen. Prachtig jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci! altijd leuk ook om jouw blogs te lezen! - enne... proficiat met het meterschap hé
      xxx

      Verwijderen
  5. Dit zijn heel mooie versies van de lila! De eerste is mijn favoriet! Prachtig fotomodel trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die extra woorden bij de foto's geweldig! Net als de krullen van je dochter. Net een engeltje! En dan heet ze ook nog Céleste, wat een engeltjesnaam. Ik zou bijna vergeten naar de jurkjes te kijken :-) Twee keer een andere stijl, twee keer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zoveel complimentjes in 2 zinnen heb ik nog nooit gehad ;-) Bedankt! ik kijk ook altijd uit naar jouw creaties! Altijd net iets anders <3

      Verwijderen
    2. Had ik meer tijd gehad (bijvoorbeeld als het nu geen examens waren geweest ;-)), dan had ik meer en mooiere zinnen gebruikt voor mijn complimenten. Maar nu moest het snel gaan, al maakt dat ze niet minder gemeend! Fijn dat je ook bij mij komt lezen, dan zijn we fan van elkaar :-)

      Verwijderen
  7. Je dochtertje ziet er geweldig uit met dat kleedje. Tof om je verhaal hier te lezen! Ik blijf uitkijken naar het moois dat je maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Merci! en right back at you! moest ik half zo mooie foto's als jou trekken, ik zou een gelukkig mens zijn!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waar kan ik die modelletjes vinden om die uit te voeren? Zo cute Je craque ����juliajshop heeft zalmkleurig jurkje geplaatst en heef de stof..thanks micheline ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je vindt het patroon van de Lila dress door op de button in de rechter bovenhoek van mijn blog te klikken. Succes!

      Verwijderen