woensdag 6 januari 2016

Chat Chocolat + Mondepot = een dikke hit


De stoffen van het nieuwe Antwerpse merk Chat Chocolat, dat was liefde op het eerste gezicht! De mooie pastelkleuren zijn helemaal mijn ding. Deze mint tricot heeft daarenboven nog een prachtige bronzen glitter print. Ik sprong een gat in de lucht, toen er een meter van deze stof compleet onverwachts in mijn bus viel!


Nog voor de stof volledig droog was na het voorwassen, had ik er mijn schaar al ingezet. Het zou een topje voor mezelf worden en mijn oog viel op de Dusty top uit La maison victor. De asymmetrisch plooien op de schouder wou ik graag uitproberen, ook al las ik dat dit geen eenvoudig patroon was.


Het klopt wel dat de plooien bij dit patroon niet perfect vallen, maar ik vind toch dat het iets extra heeft ten opzichte van de simpele Harley top. De kortere voorzijde en lange achterzijde zijn ook net wat hipper. De top is lichtjes oversized wat ideaal is, gecombineerd met een oversized cardigan.


Mijn Florence cardigan is af en krijgt u binnenkort te zien, vandaar doe ik maar een beetje alsof met die breipriemen :-) De foto's zijn getrokken met de zelfontspanner, terwijl ik aan het experimenteren was met de tips uit het boek "Shoot". Ook de moeite dat boek voor fans van pastelkleurtjes en perfect belichte foto's!


Dit topje zit zo comfortabel en de tricot is zo zacht en stevig, dat wordt een dikke hit in mijn kleerkast! Ik zet mij alvast klaar donderdagavond om 20u30, wanneer de stoffen online komen bij Mondepot. Niet alleen over deze stof ben ik super enthousiast, maar ook de roze met zwarte print en de blauwe met gouden print steken mijn ogen uit. Of voor de zoon misschien die okergele met mieren erop, zo cool. En dan nog kiezen uit tricot of sweater stof. Help, ik wil ze gewoon allemaal!


Van deze stof kan je trouwens 1 meter winnen via onze Lila dress & jumpsuit give away en dat nog tot morgenavond net voor de stoffen online komen. Succes!

stof: Copper delight van Chat Chocolat bij Mondepot 
patroon: dusty top uit LMV
Bronzen ketting: Sienna goodies

37 opmerkingen:

  1. Ja, dit stofje is helemaal jouw! Staat je heel goed en het patroontje vind ik heel mooi, dus misschien moet ik het ook eens maken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind deze top helemaal goed voor jou. Kleur staat jou. Er wordt misschien wat een hype gecreëerd bij de lancering van dit nieuwe stofmerk. Persoonlijk vind ik de printjes wel leuk maar de kleuren daar ben ik niet zo van overtuigd, een beetje flets en weinig modieuze (het blauw dat ik al zag bijvoorbeeld) kleuren vind ik persoonlijk. Maar nu ik jouw top hier zie, ben ik al wat meer overtuigd. Ik zal de stofjes eens van dichterbij moeten bekijken om helemaal mee te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoooooo mooi ! Echt helemaal jouw kleur en ding !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! De stof en de foto's. Door dat boek? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ok, ik kijk te veel naar de 'prentjes'. Door het boek! :)

      Verwijderen
  5. Prachtig gewoonweg! De dustytop probeerde ik ook al uit, maar dan als jurk maar voor dit stofje val ik als een blok!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je! Ik linkte hier naar jouw bericht, bij jou las ik dat de Dusty niet zo eenvoudig is als hij eruit zien ;-)

      Verwijderen
  6. Oh leuk! De kleuren van deze stoffencollectie zijn wat te flets voor mij maar wie weet in de juiste combinatie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik moet zo hard mijn ogen toe doen voor al dat moois (stomme verbouwingen) :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zie bij jouw top dezelfde plooi die er niet moet zijn als bij de mijne. Toch komt het vrij veel mijn kast uit. Dit is een ideaal stofje om een zomerse versie te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super mooi stofje,in mijn lievelingskleur en dan dat brons er bij,helemaal top!Ik hoop ook wat te kunnen kopen als het morgen online komt ;) en nu eventjes naar de andere kleurencombinaties kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, zo mooi. En bling bling, ik zal mijn klok ook maar zetten zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee niet doen, ik wil ook nog een extra stukje bemachtigen :-))

      Verwijderen
  11. Prachtig, die stofjes zijn ook helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig! Bedankt voor de mondepot tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, die staat je prachtig! Echt foto's die bij het patroon zouden kunnen staan, uit de boekjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooi stofje! En een super mooie top, staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi, mooi! En gaaf dat het zo lukt om zelf foto's te maken. Ben ook zo blij met dat boek!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw! Dit patroon is me nooit eerder opgevallen maar vind hem ook leuker dan de Harley, eentje die ik ga onthouden. Ik hoop dat ik me kan bedwingen donderdag :)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Staat je goed! En dat patroon heb ik ook eens geprobeerd. Het was eerst wat puzzelen met die plooien, maar 't is goed gekomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel mooi!! staat je goed!! En Shoot is idd echt een voltreffer, ik heb het boek ook en ben er helemaal wild van! Ik schreef er al eens iets over op m'n blog, en eens we goed en wel verhuisd zijn (we trekken binnen een goeie 3 maanden naar het buitenland normaal gezien) zou ik met de shoot challenge blogsgewijs iets willen doen, misschien met nog een paar andere geïnteresseerden? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wow, super mooi! Zowel kleur, top, als combi met model :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. weeral een geweldige combinatie dit patroon met deze stof. Dat wordt vanavond drummen denk ik bij mondepot op de website

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Waw, prachtig! De Dusty staat ook nog op mijn lijstje, ooit ...

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Zo mooi... Perfecte combinatie van stof en patroon!

    BeantwoordenVerwijderen