maandag 28 december 2015

The reversible Lila dress challenge




Als je denk dat het Lila patroon super eenvoudig is, dan moet je de omkeerbare jurk eens proberen. Niet dat die zo ontzettend moeilijk is, maar de correcte positie van de striklintjes bepalen aan de buiten- en binnenzijde, was toch een uitdaging. Gelukkig heeft Marte in de instructies duidelijke tekeningen gemaakt, zodat iedereen zich aan deze optie kan wagen. Deze variatie is trouwens de enige Lila dress, die volledig in niet-rekbare stof kan genaaid worden. Neem een kijkje op Compagnie M voor meer foto's en het volledige verhaal.


If you think the Lila dress pattern is super easy, than your should definitely try the reversible dress option. Basically it's not that complicated, but the right position of the straps on the out- and inside was a challenge. Luckily for you Marte made some really nice drawings in the instructions of the Lila dress, so everyone can try this option now. This variation is the only Lila dress that can be sewn completely in woven fabrics. Hop over to Compagnie M for more pictures and the full story.



patroon: Lila dress & jumpsuit
stof: Marte's voorraad
cardigan: Fred & Ginger
boekentas: Froy & Dind




7 opmerkingen:

  1. Oh leuke aanvulling! Ik plaats nog een linkje op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik schreef het net bij Compagnie M al, maar echt, dit vind ik zooooo leuk!! Ik ben echt compleet IN LOVE met dit patroon!!! Zo mooi! En idd, het ziet er heel erg ingenieus uit, hoe dit in mekaar zit! Spannend, een uitdaging :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je blijft ons hier maar om de oren slaan met prachtige Lila's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh wat een schattig jurkje! Als het patroon verkrijgbaar is ga ik 'm zeker maken voor mijn dochter van 1 jaar.

    BeantwoordenVerwijderen