vrijdag 11 december 2015

Louisa dress pattern tour


De Louisa dress van Compagnie M voor vrouwen is een patroon waar ik al lang op wachtte. Ik hou wel van twinning outfits, af en toe ;-) Op een duo Louisa is het nog even wachten, ik presenteer hier vandaag mijn allereerste "test" versie.


Marte kondigde het grote Louisa test event aan en raadde aan om voordien al een testkleed te naaien in baalkatoen. Op de dag van het event zou ik dan meteen kunnen beginnen aan een echte feest Louisa in een heel bijzondere stof - wordt vervolgd. Ondertussen ben ik blij dat ik niet voor baalkatoen koos en wel voor een draagbare soft cactus.


De Louisa paste meteen vanaf de eerste poging en zo heb ik weer een tof kleedje bij in mijn kast. Aangezien dit bedoeld was testkleed was, ging ik voor de basis Louisa zonder zakken. In het patroon kan je kiezen voor de typische kangoeroe zak of asymmetrische zijzakken. Voor de mouwen ben ik, zowel in de winter als in de zomer, te vinden voor kapmouwtjes.


Veel frullen heeft dit mooie afsluitende kleed niet nodig. Een groen glitter ceintuur en dito cardigan en ik ben klaar voor een dagje op het werk. Of voor een ijskoude wandeling in het park. Ondanks het zonnetje heb ik de kou moeten verbijten, maar met Marte als fotograaf, is dat er niet aan te zien! 


Patroon: Louisa dress van Compagnie M, nu te verkrijgen met kortingscode LOUISA10
Stof: Soft Cactus (uit de vorige reeks die snel moest opgebruikt worden, want de nieuwe stoffen zijn op komst!)

22 opmerkingen:

  1. waaaauw, ook alweer zo mooi!! ik zie ze nu overal opduiken en het ziet er allemaal heel mooi uit!! en dat voor een testversie ;-) echt super!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Suuupermooo, nu ben ik echt benieuwd naar je echte versie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, zo mooi aansluitend ... staat je goed. En ik denk ... ik vind hem precies zo nog wel op zijn mooist

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Topkleedje! Niet moeilijk met zo een geweldig patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb dezelfde strategie gebruikt en heb de baalkatoen ook overgeslagen. Mooi in die Soft Cactus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel geslaagd! Zo leuk dat het patroon zowel geschikt is voor casual als feestjurken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Fantastisch! Al die mooie Louisa's beginnen hier serieus mijn ogen uit te steken :-). Deze is super mooi in dit stofje, zeer geslaagde test-versie!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtexemplaar, die testjurk van jou! ☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi !! Spijtig dat je de feestversie nog niet mag laten zien, want die was ook prachtig...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig zo'n draagbare testjurk! En nu het grote wachten op die prachtige feestversie....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig zo'n draagbare testjurk! En nu het grote wachten op die prachtige feestversie....

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze geslaagde testversie staat je echt goed, plezant, nu heb je een basis en kan je met verschillende stoftexturen en prints beginnen experimenteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Soms moet het gewoon niet meer zijn ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. tot nu zag ik deze jurk niet als een "riemjurkje". Maar 't is geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Super mooie versie zo gewoon recht! En wat heb ik veel respect voor naaisters zoals jij die voor zichzelf naaien, ik bak er niks van ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Knap hoor, die testversies die jij uit je mouw schudt! And the best is yet to come ... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik ben geen fan het patroon, maar ik vind dit de meest geslaagde versie. Hij sluit mooi aan, je ziet de naden vooraan praktisch niet en perfect gestyled met dat riempje.. knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ik reageerde al eens, maar vroeg me af of je deze ook gevoerd hebt, en met wat voor stofje... ook een soft cactus stofje? Ik overweeg om ook een soft cactus stofje te gebruiken voor een testversie, dus vandaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb deze jurk volledig gevoerd met anti-statisch voering van bij veritas. De stof van soft cactus plakt hard aan nylonkousen, niet praktisch in de winter.

      Verwijderen
  19. I love this dress. It looks gorgeous on you. Soft Cactus has such funky prints.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zodra ik deze jurk zag vond ik ze super, heb ze dus schaamteloos nagemaakt :-$ heel erg bedankt want dat vind ik na al die jaren nog altijd het moeilijkste stof kiezen!

    BeantwoordenVerwijderen